If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Snyggt blad, jag hade valt ett handtag med masurbjörk med inslag av ren/älghorn.
Har du ingen slida till den i dagsläget hade jag dessutom valt en slida i renhorn med
kanske något fiskmotiv på och/eller inslag av masurbjörk. Variationer finns ju i oändlighet.
Men detta är vad jag tycker är snyggt på ett sånt blad, hoppas vi får se slutresultatet.
Snyggt blad, jag hade valt ett handtag med masurbjörk med inslag av ren/älghorn.
Har du ingen slida till den i dagsläget hade jag dessutom valt en slida i renhorn med
kanske något fiskmotiv på och/eller inslag av masurbjörk. Variationer finns ju i oändlighet.
Men detta är vad jag tycker är snyggt på ett sånt blad, hoppas vi får se slutresultatet.
Tack för dina förslag, horn eller något från havet med scrim på kan förstås vara något. Masurbjörk är jättesnyggt men vet inte riktigt om det passar på en sån här skapelse till knivblad. Vi får se vad jag hittar på men troligen kommer projektet ta sin lilla tid, ett år eller två vi får se.
Fint blad! Ja, svartek skulle jag ha valt. Materialmässigt enkelt/stilrent, men med en väl avvägd form. Blanda inte in andra material, risk för att det blir plottrigt och bladet kommer inte till sin rätt. Om du absolut vill ha fler material är det första jag tänker på inlägg av silver.
Spännande tråd detta. Jag har gjort en kniv i mitt liv och det var väldigt roligt men sedan dess har jag bara suktat kring iden att göra knivar. Någon gång kanske.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Fortsätter mitt sökande efter material, har i alla fall en del bitar här som kan komma till användning. Kaskelottvalstand, samt gråvalsbitar en å annan bit elfenben o lite pannben från myskose
Kommentar