Hela tiden har jag tänkt. Jag ska ha allt!
Alltså alla typer av teman på mina kar. Gillar ju liksom alla fiskar som finns.
Men knåpar jag ihop en lista på absoluta önskefiskar så hamnar jag nästan hela tiden i Sydamerika.
Så nu har jag bestämt mig för att enbart köra SA-firrar här hemma.
Underlättar ganska mycket när det gäller beslutsfattande.
Detta ska bli grymt kul och det finns ju så många jag kan tänka mig.
L-malar, Jordätare, Tetor, Dvärgciklider, Corydoras, Gäddciklider, Discus, Skalarer, Rockor, Övriga SA ciklider.
Stora projektet. The Amazon biotope
Plats: Vardagsrum
Akvarium: 2st LxBxH (160x70x60)+(180x70x60) Ska se ut som ett akvarium.
Paludarium: Kan va så att det blir någon form av detta. Har inspirerats av ett sjukt snyggt.
Innevånare: Enbart SA. Lilla karet blir för snälla firrar och det stora för rovfiskar/större firrar.
I naturen lever de sida vid sida och så ska det vara hemma hos mig med. Dock utan att äta varandra.
Men jag vill att det ska se ut som att de går i samma tank.
Växter: I den lilla delen kommer det vara en del SA växter. Troligtvis inga i den stora delen.
Detta är en galen idé som jag verkligen hoppas på. Men det blir månader av planerande nu.
Mycket som ska redas ut innan det börjar på riktigt.
Kan va så att jag får dra ner på ett och annat som blir för stort/svårt. Vi får se.
Övriga kar som finns idag.
Igång: 160+160+125 Ej igång: 125,35,25,12
Dessa kar finns som support till det stora projektet.
Uppmatning, Karantän, Odling, Prova på fisk/växter m.m kommer de användas till.
Nu börjar äventyret mot ett riktigt dröm-kar. Hoppas ni vill vara med och hjälpa till.
Bomba gärna på med galna idéer och lösningar.
Känner ni för att komma med kritik så är det fritt fram. Utan kritik löser man inga problem.
Tänkte börja med att presentera det jag inspireras av.
Då får alla en bild över hur jag tänker mig detta.
När projektet står klart kan det även vara kul o se hur inspirationen kom till användning.
Snart kommer inspiration men ni får vänta lite.......
Tråden körs även på zoopet.com
Alltså alla typer av teman på mina kar. Gillar ju liksom alla fiskar som finns.
Men knåpar jag ihop en lista på absoluta önskefiskar så hamnar jag nästan hela tiden i Sydamerika.
Så nu har jag bestämt mig för att enbart köra SA-firrar här hemma.
Underlättar ganska mycket när det gäller beslutsfattande.
Detta ska bli grymt kul och det finns ju så många jag kan tänka mig.
L-malar, Jordätare, Tetor, Dvärgciklider, Corydoras, Gäddciklider, Discus, Skalarer, Rockor, Övriga SA ciklider.
Stora projektet. The Amazon biotope
Plats: Vardagsrum
Akvarium: 2st LxBxH (160x70x60)+(180x70x60) Ska se ut som ett akvarium.
Paludarium: Kan va så att det blir någon form av detta. Har inspirerats av ett sjukt snyggt.
Innevånare: Enbart SA. Lilla karet blir för snälla firrar och det stora för rovfiskar/större firrar.
I naturen lever de sida vid sida och så ska det vara hemma hos mig med. Dock utan att äta varandra.
Men jag vill att det ska se ut som att de går i samma tank.
Växter: I den lilla delen kommer det vara en del SA växter. Troligtvis inga i den stora delen.
Detta är en galen idé som jag verkligen hoppas på. Men det blir månader av planerande nu.
Mycket som ska redas ut innan det börjar på riktigt.
Kan va så att jag får dra ner på ett och annat som blir för stort/svårt. Vi får se.
Övriga kar som finns idag.
Igång: 160+160+125 Ej igång: 125,35,25,12
Dessa kar finns som support till det stora projektet.
Uppmatning, Karantän, Odling, Prova på fisk/växter m.m kommer de användas till.
Nu börjar äventyret mot ett riktigt dröm-kar. Hoppas ni vill vara med och hjälpa till.
Bomba gärna på med galna idéer och lösningar.
Känner ni för att komma med kritik så är det fritt fram. Utan kritik löser man inga problem.
Tänkte börja med att presentera det jag inspireras av.
Då får alla en bild över hur jag tänker mig detta.
När projektet står klart kan det även vara kul o se hur inspirationen kom till användning.
Snart kommer inspiration men ni får vänta lite.......
Tråden körs även på zoopet.com
Kommentar