Back to nature Malawi böckerna.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • davidmon

    Back to nature Malawi böckerna.

    Funderar på dessa två böcker.

    Back to nature - Malawi
    Back to nature - Malawi 2:a utgåvan

    Vad är skillnaden? Tar 2:a utgåvan upp mer eller är det en fortsättning på första?

  • henrikrock
    Användare
    • November 2003
    • 97

    #2
    Tvåan tar upp mer och är klart bättre. Prisvärd.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      Köp 2:an! Det har jag gjort och jag tycker den är mycket bra...precis som henrikrock skriver...prisvärd!

      Kommentar

      • Tascha
        Användare
        • October 2002
        • 214

        #4
        Jag lånade både ettan och tvåan på biblioteket.
        Tvåan är klart mycket bättre.
        Har hittat tvåan i en affär för 250 spänn. Ska sticka dit i helgen och köpa den.
        /Roger

        Kommentar

        • davidmon

          #5
          Ok då får det bli tvåan då rå...

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

            #6
            Ja, tvåan är överlägsen ettan. Många fler sidor, arter, bilder etc. Jag vet inte om det är någon idé att ha första upplagan om man har den andra, jag har inte märkt att det skulle vara det iallafall...
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Mikael W
              NCS Medlem
              • August 2002
              • 8599

              #7
              Hej
              Har man inte ettan är det tvåan man skall köpa. Men har man ettan har man också dilemmat att besluta om man skall köpa tvåan. Med den stora Malawiboken gjorde jag så att jag köpte ettan, hoppade över tvåan och köpte sen trean när den kom. Tja, världen är full av problem.

              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

              Kommentar

              • Micke
                Användare
                • April 2002
                • 9579

                #8
                Jag skrev en recension av 2:a utgåvan i Ciklidbladet härom året. Jag tog då upp skillnaderna mot 1:a utgåvan, slutsatsen blev att jag tyckte att det var värt att köpa 2:a utgåvan även om man redan hade den 1:a. Då utgick jag iof efter mig själv och jag köper egentligen alldeles för mycket ciklidlitteratur.
                Har man inte någon av dem ska man förstås satsa på 2:a utgåvan, prisskillnaden är försumbar men det är stor skillnad på innehåll.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

                  #9
                  2:an är ett givet köp, tro mig, det är en mycket bra generell guide. Vill man ha lite mer info och intressant läsning så skall man inte tveka på att köpa Malawiciklider i deras Naturliga miljö (Addan) heller. Mycket bra bok, kostar lite mer, men det är den värd, tio gånger om!
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                  Kommentar

                  • davidmon

                    #10
                    Jo Malwiciklider i deras naturliga miljö har man redan plöjt igenom låna den på biblan, det är ett givet framtida köp.
                    Men nu sitter man å väntar på boken (BTN malawi 2:a) den är redan beställd, får den till veckan någon gång. Tänkte införskaffa hela serien och man är ju redan på god väg

                    Kommentar

                    Arbetssätt...