Har haft problem med mina discusar länge. De har inte sätt sjuka ut men varit blyga. Men det har gått fram och tillbaka lite. Men så igår morse såg dom verkligen eländiga. Klumpade ihop sig bakom roten och var mörka. Jag höjde tempen till 33 grader och saltade jätte mycket kanske för mycket, iaf 2,5 dl i ett 240 L kar. Men dom såg jätte pigga ut efter typ 1-2 timmar. Så pigga har dom inte varit på kanske en månad t o m. Var framme och verkade jätte frisk inte ett dugg rädda.
Men så till problemet, läste i en bok att man skulle byta vatten när man gjorde sådan här behandling. Så det var pecis vad jag gjorde dagen efter jag börjat behandlingen (idag). Först va dom lite blyga sen kom dom fram lite. Men nu trycker dom bakom roten igen. Så allt som var bra förut är som bort blåst i för sig ser dom inte lika eländiga ut som i går mosrse men de är så blyga som de varit jätte länge nu.
Blir liksom förtvivlad nu är jag tillbaka på ruta ett igen[xx(]
Vad ska jag göra åt problemet???
Vad kan ha hänt?
Tyckte att en av dom hade en konstig vit fläck vad kan det vara, har alldrig sätt det förut? (kan också vara inbillning för att jag verkligen har vrålstirrat efter saker)
Men så till problemet, läste i en bok att man skulle byta vatten när man gjorde sådan här behandling. Så det var pecis vad jag gjorde dagen efter jag börjat behandlingen (idag). Först va dom lite blyga sen kom dom fram lite. Men nu trycker dom bakom roten igen. Så allt som var bra förut är som bort blåst i för sig ser dom inte lika eländiga ut som i går mosrse men de är så blyga som de varit jätte länge nu.
Blir liksom förtvivlad nu är jag tillbaka på ruta ett igen[xx(]
Vad ska jag göra åt problemet???
Vad kan ha hänt?
Tyckte att en av dom hade en konstig vit fläck vad kan det vara, har alldrig sätt det förut? (kan också vara inbillning för att jag verkligen har vrålstirrat efter saker)
Kommentar