If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Har ingen erfarenhet alls av scalare & discus, men jag tycker att det verkar lite trångt om man vill att fiskarna ska få plats att utveckla sitt naturliga beteende (revir, parbildning, lek m m).
Men pansarmalarna är för få!
mvh Daniel
Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K Mina fiskar & burkar
japp vet att de är för få.. de ska bli fler... väntar bara på att de ska växa till sig lite...
ang skalarerna funderar jag på att bara spara 6 st som är 3 par å de 2 utstötta får flytta till akvarieleasing
lek på discus å så är väl inte de första jag ska satsa på =) sånt får komma när man e mera varm i kläderna så att säga
jo men ska jag försöka leka discus å dra upp yngel krävs de att jag har flera akvarium. för tillfället har jag bara mitt stora... ska inskaffa ett karantän akvarium oxå.
I ett akvarium med lagom mycket fisk kan ett ciklidpar ta hand om avkomman själv. Men är det för trångt och stressigt äter de ofta upp rommen/ynglen.
Jag tycker inte att det finns något roligare i akvarie-väg än att se ciklider passa yngel. Just nu är det ett Bujurquina-par som står för underhållningen här hemma. Så fort nån fara hotar (oftast fisktokiga Agnes, 1) säger det slurp och ynglen är i säkerhet i pappas eller mammas mun.
mvh Daniel
Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K Mina fiskar & burkar
Kommentar