Min / Din fotosajt.....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Min / Din fotosajt.....

Jag har äntligen fått upp min personliga fotosajt. Den finns på www.zaphi.com

Den har inte så mycket med ciklider att göra men kanske kan den inspirera någon. Det kommer även komma upp mycket mer bilder framöver.

Det vore kul om andra också postade sina personliga sajter. Kan vi inte göra denna tråden till en källa för dem?
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

Min site innehåller bara foton och är nyligen omstrukturerad. Ta en titt på länken nedan.
    Tony Englund

Kommentar

• Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

Mitt temporära galleri hittar ni på http://photo.ciklidbladet.se/
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• MagnusL
        Användare
        • January 2004
        • 326

Mitt ligger på:

Har inte fotat så mycket men börjar lära mig.. Ska gå en kurs i vår.

Är mest "stolt" över dessa EJ PHOTOSHOPPADE BILDER:

Magnus Lovgren

Kommentar

• doctor
          Användare
          • December 2003
          • 238

Mina försök till foton finns på :

Brukar skicka upp lite bilder där då o då för att mina mer fotokunniga kompisar ska kunna ge mig bildkritik och komma med tips så designen är ju inte vad ni andra har fixat. Era siter är ju skitsnygga!

/Niklas

Kommentar

• Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

Joakim: Diggar din industribild. Industriell foto har alltid legat mig varmt om hjärtat och jag önskar jag gjorde mer. Detta va riktigt bra, perfekt beskuret. Det suddiga i framkanten vet jag inte vad det är, men det funkar, skapar djup. Har du provat den i svartvitt? Även om jag tror faktiskt den gör sig bäst i färg..

MagnusL: Du har fått en jädra fartkänslla i dina två sista bilder. Den ena kan du lätta upp lite, den är lite mörk, gör färgerna klarare. Det beror på motljuset, det har lurat kameran till att underexponera. Photoshop eller inte, man vill ju ha bra bilder, och det här är saker du kan göra i vilket analogt mörkrum som helst, om du nu tycker det är mer ok då?! Den med två bilar skulle också kunna beskäras liiite hårdare, framförallt till vänster. Det skulle ge bilden mer energi. Annars e de ju helt suveräna! Snygg panorering på corvetten, eller va det nu är för automobil Klara färger på den!

Doctor: Du har lyckats fånga rödzebrorna grymt bra tycker jag. Riktigt bra färg har de med!

Tony: När jag går in på din så kommer jag typ till African Diving eller nått..

Kommentar

• Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

Kul med kritik Viktor !!

Har fotat en hel del nattfoto det sista på bland annat industri, men även broar, kyrkor och annan spännande arkitektur.

Nattfoto med hyffsat lång slutare, en rikt molnfylld himmel med moln i olika skikt bidrar till resultatet.

Provade i svart-vitt och du har rätt, den fungerar bra även där.

Har precis fått upp min foto-sida, så räkna med mer foton inom kort...
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Tony
                Användare
                • April 2002
                • 4594

Zaphi, hu? Ser du Ahlin på förstasidan? Kommer du inte till galleriet om du klickar på den?

African diving-grejjen är en PDF jag hade turen att hinna skapa av hela deras site innan den försvann. Ännu mer lyckligt var att jag hann få deras godkännande att lägga ut den i samma veva =)
                Tony Englund

Kommentar

• MagnusL
                  Användare
                  • January 2004
                  • 326

citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

MagnusL: Du har fått en jädra fartkänslla i dina två sista bilder. Den ena kan du lätta upp lite, den är lite mörk, gör färgerna klarare. Det beror på motljuset, det har lurat kameran till att underexponera. Photoshop eller inte, man vill ju ha bra bilder, och det här är saker du kan göra i vilket analogt mörkrum som helst, om du nu tycker det är mer ok då?! Den med två bilar skulle också kunna beskäras liiite hårdare, framförallt till vänster. Det skulle ge bilden mer energi. Annars e de ju helt suveräna! Snygg panorering på corvetten, eller va det nu är för automobil Klara färger på den!
                  Tack för kritiken! Jag ska nog precis som Du säger lägga lite tid i Photoshop.

Automobilen är ingen Corvette, men jag misstänkte att folk skulle tro det.. [8D] det är en ganska ovanlig bil, en Honda NSX, en riktig dräpare till sportbil som när den var ny i början på 90-talet fick både Ferrari, Porsche och Lambos konstruktörer att sätta morgonkaffet i halsen!!

Den underexponerade bilden var ganska svår att få till inställningarna på, solen gick in och ur i moln och p.g.a den långa slutartiden blev många bilder överxponerade istället. Jag måste bli bättre på att hantera bländaren också.. [] (tror jag..)

Magnus Lovgren

Kommentar

• Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

Ahh, nu funkar det, men det går inte fort..

Kommentar

• Tony
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4594

Zaphi, jag tankar lite, det blir snart bättre =)

Tony Englund

Kommentar

• erland
                        Användare
                        • July 2003
                        • 59

Här är min bildarkiv sida:

Den innehåller rätt mycket olika bilder men det går att välja kategori i menyn till vänster för att välja just det man vill se på. Jag lägger upp allt jag fotat där så det finns rätt mycket skräpbilder blandat med några som jag är rätt nöjd med.
                        Erland Isaksson
                        Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok

Kommentar

• doctor
                          Användare
                          • December 2003
                          • 238

Snygga bilder Erland!

Uppdaterade min sida idag, köpte nytt objektiv igår och då måste man ju leka lite.
                          Det här är min favvobild just nu.

Vad tycker ni?

Kommentar

• Zaphi
                            NCS Medlem
                            • July 2002
                            • 5395

Jag tycker den är intressant men bör beskäras ganska rejält.

Kommentar

Arbetssätt...