Jag har nu sålt mina Labiatum och delat på Doviina så nu har de halva karet var, ska se om de kanske växer lite bättre när de inte leker så ofta. Tyvärr klyddar min ljusramp (den blev strömförande) så jag ser inte så bra i karet, men de verkar ganska pigga, tror nästan att det var strömmen i karet som gjorde dom nervösa
Parachromis 2005
Kollaps
X
-
-
Jag kan väl komma med en rapport jag med. I 375an händer det inte mycket, fiskarna växer, "silverjaggorna" är fortfarande silvriga men de är inte blå längre, den blå färgen hade nog med stress att göra precis som Berra trodde. Men gula är de inte. Och det är möjligt att det är inbillning men jag tycker nästan den "gula" jaggan jag har i 222an har blivit mindre gul på kroppen, om detta sedan har med kosten att göra eller att den fick byta kar och slippa bli mobbad törs jag inte svara på.
Här är en bild där man även ser "vita" kalkstenar så att man kan jämföra färgerna.
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
har lyckats få ut bilderna på jaguar ciklidena nu kolla om ni ser vad det är för något, och tack för hjälpen med hur man lyckas med bilderna tack tack.pirranKommentar
-
pirran: Jo det är två hanar du har. Jag har hört en del historier om honor som ser ut som hanar och tvärtom men om båda genitalpapillerna ser likadana ut som du säger så råder det inga tvivel om att de har samma kön.
Men det är inget att hänga läpp över, de är ju jättefina!Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
ja det går ju bra så det får väl duga. funderar på att utöka fisk antalet lite har ju bara 2 jaggor och två pirayor på 720l och en chokladmal och en segelfens plecko. tänkte skaffa 2 pirayor till och någon mer jaguarciklid är väl inte och tänka på med tanke på att jag har två hanar och at de blir så stora. men nu till en annan sak kan jag skaffa 2 firrar till av någon art som funkar med de andra och inte behöver vara fler än två och gärna något med färg på?? är detta möjligt?? har ni några förslag??pirranKommentar
-
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av FI
Jag kan väl komma med en rapport jag med. I 375an händer det inte mycket, fiskarna växer, "silverjaggorna" är fortfarande silvriga men de är inte blå längre, den blå färgen hade nog med stress att göra precis som Berra trodde. Men gula är de inte. Och det är möjligt att det är inbillning men jag tycker nästan den "gula" jaggan jag har i 222an har blivit mindre gul på kroppen, om detta sedan har med kosten att göra eller att den fick byta kar och slippa bli mobbad törs jag inte svara på.
Här är en bild där man även ser "vita" kalkstenar så att man kan jämföra färgerna.
Berra
Kommentar
-
Nä nu så står Doviina o trycker på dom högra 50 sista cm.......
Har varit konstant Liplock i 1 timme c.a nu..... Och Dovii hanen börjar likna Anli`s Lilltrisse efter bråken med midasen...
Kommentar
-
hos mig så mer eller mindre matvägrar Doviina.... Ända sedan ljuset försvann för typ en vecka sen har de knappt ätit, numera går de endast med en Maculicada och fem silverhajar. De verkar inte alls sugna på att käka, just nu ligger det 3-4 räkor i karet som de inte bryr sig om. Kan det bereo på att de inte trivs eftersom karet inte har nån ljusramp? Det borde väl inte påverka dom så mycket tycker jag, dessutom kanske det dröjer ett tag innan jag får ny, har beställt men det var lite osäkert när den levereras.....
Kommentar
-
nja, själv har jag 2 st 75 cm ramper i bakre hörnen och 1 st 125 cm ramp i mitten där fram, och mina e inte direkt skygga.....
Dom älskar förresten silverhajar, verkar vara ett riktigt bra levande foder...Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av cikliderna
hur ser de ut med småtingarna då,börjar du nkunna se vad de blir för kön på dom,,,
Men de största är kanske 6-7 cm så jag vet inte om det går att könsbestämma dem fullt ut ännu. Någon genitalpapill har jag inte sett än i alla fall.
Blande de skumma jaggorna som köptes som friedrichsthalii så ser det ut att vara en stor mängd honor, jag tror bara en av dem har fläckar på fenorna. De ser faktiskt fortfarande skumma ut för att vara jaggor, jag börjar tro att det är någon korsning, de visar typ aldrig fläckarna längs mittlinjen utan istället fläckarna på ryggen. (???)Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Doviina är lite mer aktiva efter att silverhajarna kom i karet, men de äter fortfarande inte.... Silverhajarna klarar sig nog från att bli foder, de är relativt stora, däremot får de lite på nöten men de verkar klara sig ganska bra.
har funderat på om det kan vara så att Doviina känner sig otrygga eftersom jag har mindre inredning nu än innan? Ska lägga i mer inredning så de får lite mer rejäla grottorKommentar
-
>Mattias
Angående Dovii och matvägran ska du nog inte oroa dig för mycket.Dem verkar vara lite periodare när det gäller mat.Mina matvägrar med jämna mellanrum upp till en månad för att sedan börja äta igen.
Mina tar just nu inte räkmix alls däremot pellets och levandefoder glider ner fint.
Mvh
DanneKommentar
-
Mina gamla Loisellie-hona har under veckan fått denna märkliga teckning (min trimac hade nåt liknande i somras):
Är det vårkänslor i luften (vattnet) tro?
Jämför med denna äldre bild:
Anders LKommentar
-
Har ladrig sett någon sådan teckning på de loisseleihonor som jag har haft.
När vårkänslorna kommer så blir hon mer intensivt gul.
Mina friedrichstahlii kommer förhoppningsvis att lägga ägg de närmaste dagarna, såvida jag inte stört dem alldeles för mycket nu när jag flyttat bort all fisk utom 4 st strykfiskar.
Skulle det lyckas denna gången så skall jag nog försöka mig på att kläcka lite artemia också för att ge de små. Har aldrig provat på detta under mitt, snart, 27 åriga akvarieliv.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
Kommentar