Apropå motaguense ser du nån hona så ryck henne åt mig min hane börjar pilska på sig!
Parachromis 2005
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
posse: Tjusig motahane!
Jag tror att motaguensis har kvar sin udda hona (red tiger varianten) fortfarande, den bör väl vara åtminstone 15 cm. Kanske kan det vara en lösning för din hane.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Nja vill inte göra affärer med honom!
Jag hittar nog något annat!
Kul att du tyckte att han var snygg Jinnarparen!Kommentar
-
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
ser rigtigt fin ut fredrik,
kan ju uppa med en bild på min ögonsten
Kommentar
-
Hej!Trevlig läsning på denna tråden.Mycket man kan snappa upp här för en nybörjare hehe..
mvh MJMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
cikliderna: Snygg och slank kroppsform på den jaggan, precis som jaggor ska se ut. Hur länge har du haft storjaggan och hur stor är den?
Du borde för övrigt börja fota utan blixt, jaggor ser verkligen helt annorlunda ut om ljuset kommer från sidan(blixt) än uppifrån(akvariebelysning).Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
ja den är ca 30+ och ca två år de är cristian bergströms gammla lek par..har försökt att fota utan blixt åxå,men de blir så sudigt ofta,men jagan är stilla mer än dom andra så jag ska ta lite foton utan åxå...har tagit med blixt bara för att de är enklare att få klarare bilder,men som sakt ska försökaKommentar
-
oki har tagit lite bilder utan blixt,vart väl si så där
men här är dom iaf
här har vi den största av dom minsta,,hehe..lät ganska kul och även den här utan blixt vart lite sudig
tog en med blixt åxå här har vi den
Kommentar
-
Så där ja, nu börjar det likna nåt! Börja fota så där istället, det är mitt tips. Snygg jagga!
Jag fick för övrigt precis svar på ett PM jag skickade till en på CichlidMadness med små friedrichsthalii så nu är jag med på er linje, mina "friedrichsthalii" är inte friedrichsthalii. De ser fortfarande skumma ut för att vara jaggor tycker jag men det kanske bara är för att de är så små. Någon ren friedrichsthalii är det då inte, jag fick se bilder och de ser HELT annorlunda ut.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
FI: Jeg har hatt mine freddies siden de var 4-7cm, og må skuffe deg med å si at det der er 100% managuense men da blir d jo managuense på deg ijen
Har ikke hatt internett på en stund, så derfor jeg ikke har vært her på en stundPrebenKommentar
-
Jag hade någon liten förhoppning om att ingen här visste hur de såg ut som riktigt små så det var därför jag var lite tjurig, jag tänkte de kunde se ut som jaggor som små men att de sedan färgade om och blev gula osv.
Nåja, nu är man ju en erfarenhet rikare och nu vet jag vad jag ska titta efter om någon butik säger sig sälja friedrichsthalii igen.
Jag har med andra ord en hel del jaggor nu...
10 "silver".
6 som köptes som freddies.
1 "gul" som syns på förra sidan.
Totalt 17st. Borde räcka för att få fram ett lekpar va?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av FI
Jag hade någon liten förhoppning om att ingen här visste hur de såg ut som riktigt små så det var därför jag var lite tjurig, jag tänkte de kunde se ut som jaggor som små men att de sedan färgade om och blev gula osv.
Nåja, nu är man ju en erfarenhet rikare och nu vet jag vad jag ska titta efter om någon butik säger sig sälja friedrichsthalii igen.
Jag har med andra ord en hel del jaggor nu...
10 "silver".
6 som köptes som freddies.
1 "gul" som syns på förra sidan.
Totalt 17st. Borde räcka för att få fram ett lekpar va?Kommentar
-
Här svänger det i karet.......
Numera så är det Midasen som styr o ställer i karet, visst han håller sig på den vänstra halvan men om doviina skulle börja närma sig så smäller det ganska rejält....
Kommentar
Kommentar