va fan...de vart ett skumt inlägg...håller med dej FI...de är nått skumt med forumet nu...
Parachromis 2005
Kollaps
X
-
-
Det kanske har installerats ett filter mot för långa inlägg
Skoja bara FI, det gäller att göra "copy" innan man postar! Annars är man rökt.Anders LKommentar
-
skriver igen då litet svar på FI de han skrev sist:
kan säja att då jag fick mina småjaggor så var dom åxå silver och svart...tänkte att vad är detta...men efter ett tag så började dom att få mönster och se rigtigt fina ut,,tills jag fick panic flytta dom till 70 liters akvariet då trimacen vart för våldsam mot både jaggan och påffen...och vips så var dom små tillbax och såg för hämska ut....så jag fixade lite gömställen i de andra 540 liters och har haft dom små med dom stora nu och de funkar super,,,,,än så länge iaf....dom har nu börjat få tillbax mönstrena och ser gulsvart ut...dom minsta är mörk än,fast i de lilla 70l vart dom silver,,,så vist har de betydelse hur dom mår i karet och inte har de för trångt,,den uppfattningen har då jag fått...
har uppdaterat lite
Kommentar
-
cikliderna: Dina småjaggor kom väl också från Simontorp va? Har du någon bild på dem hur de såg ut just då du fick dem? De ser ju faktiskt lite gula ut på bilderna men de kanske ändrar färg då de blir större? Eller har du matat med färgfoder?
Några intressanta bilder.
375an för några dagar sedan.
375an för några timmar sedan.
375an för en halvtimma sedan.
Jepp, jag har sålt massvis av fisk, inrett karet på nytt och i karet går nu de tio silvriga jaggorna och några små påfåglar.
Några av fiskarna från 375an går nu i 222an men endast en av de större jaggorna sparade jag, jag tänkte sälja alla men kom sedan på att det kunde vara skoj att jämföra färgerna på dem då de blir större. Sedan kan man ju aldrig ha för många jaggor.
Två bilder från igår. Småttingarna har redan blivit riktigt pålitliga fotomodeller.
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
FI är fiskhandlar ut i fingerspetsarna!
Jag skulle vilja se din fiskomsättningslista. Måste börja göra likadant så man kan få nåt nytt!Anders LKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av FI
cikliderna: Dina småjaggor kom väl också från Simontorp va? Har du någon bild på dem hur de såg ut just då du fick dem? De ser ju faktiskt lite gula ut på bilderna men de kanske ändrar färg då de blir större? Eller har du matat med färgfoder?
Några intressanta bilder.
375an för några dagar sedan.
375an för några timmar sedan.
375an för en halvtimma sedan.
Jepp, jag har sålt massvis av fisk, inrett karet på nytt och i karet går nu de tio silvriga jaggorna och några små påfåglar.
Några av fiskarna från 375an går nu i 222an men endast en av de större jaggorna sparade jag, jag tänkte sälja alla men kom sedan på att det kunde vara skoj att jämföra färgerna på dem då de blir större. Sedan kan man ju aldrig ha för många jaggor.
Två bilder från igår. Småttingarna har redan blivit riktigt pålitliga fotomodeller.
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av cikliderna
men som sakt du ska få se att då dom börja hemstadga sej så kommer de härliga jaguarmönstretFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av anli
FI är fiskhandlar ut i fingerspetsarna!
Jag skulle vilja se din fiskomsättningslista. Måste börja göra likadant så man kan få nåt nytt!
Visst är det skoj att prova på nåt nytt ibland men själv önskar jag att jag var som dig så jag fick se fiskarna bli monster istället, jaguarparet är de enda fiskarna jag låtit växa upp någorlunda sedan jag var liten och hade påfåglar och inte visste att man kunde byta fisk.
Ofta tänker jag, "Nu ska jag verkligen ge den här fisken en chans och dra upp den till ett monster", men sedan händer det nåt och det blir problem och då tröttnar jag och byter in fiskarna. Jag fixar inte att det är problem i karen helt enkelt, det är egentligen där mitt problem sitter, jag ger upp då det blir problem och tar enklaste vägen bort från problemet, säljer fiskarna.
Men nu hoppas jag att det ska vara lugnt i karen ett tag, bortsett från en salvinihona som nu går i 222an så har jag nu bara hyfsat snälla firrar som jaggor, påfåglar och fengäddor.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
FI: Joråå dom var silverblå till en början,..men sen då dom började känna sej hemma så kom den gula färgen,då jag flyttade dom till lill akvariet så gick dom tilbax till den silverblå färgen då dom inte alls trivdes ,,,,men nu är dom på väg tillbax till de normala
Kommentar
-
Jasså du tror det har med trivseln att göra, jag hoppas och tror att Simontorp har lyckats ta fram en mer silverblå variant men vi får väl se vad som händer. Jag kommer i alla fall göra allt i min makt för att de ska behålla den här färgen, inte en enda röd pellets ska ner i karet. Hikari Gold är härmed bannlyst.
Jag spammar med bilder som vanligt.
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av FI
Jasså du tror det har med trivseln att göra, jag hoppas och tror att Simontorp har lyckats ta fram en mer silverblå variant men vi får väl se vad som händer. Jag kommer i alla fall göra allt i min makt för att de ska behålla den här färgen, inte en enda röd pellets ska ner i karet. Hikari Gold är härmed bannlyst.
Jag spammar med bilder som vanligt.
Kommentar
-
Hur ser man skillnad på freddies och jaggor då de är små? Finns det några riktigt uppenbara skillnader? Jag har precis koppat in 6st mini-freddies i 375an men de är väldigt lika jaggorna tycker jag...Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Dax för uppdatering om mitt kar.
Jag har funderat på att sälja mitt Labiatum par ett tag nu eftersom de blir mer och mer tillbaka pressade av Doviina, men har inte kommit till skott. Hur som helst så flyttade jag i helgen, karet flyttades i fredags och inreddes ganska sparsamt eftersom jag hade annat att släpa på.... Men det var ingen bra ide, Doviina tog över hela karet och Labiatumen tvingades hänga upp i hörnorna av karet. Tidigare har det mest varit när båda paren haft yngel det har hettat till, men nu när Doviina kunde se Labiatumen hela tiden så blev det ganska våldsamt trots att de inte hade yngel.... Igårkväll la jag ner några bumlingar så Labiatumen fick lite skydd, trodde knappt de skulla klara natten annars, det smällde ganska bra emellanåt, när de väl fick en grotta klarade de av att barikadera sig där, idag tillverkade jag dock en avdelare till karet (tänkte ändå sära på Doviina när Labiatumen är sålda) och förhoppningsvis blir Labiatumen sålda på lör. Lite synd det är verkligen ett vackert par, men men....
Så snart har jag bara Dovii i karet, men jag tänkte skaffa något som strykfisk eller distraktion, har funderat på silverhajar, skivtetror eller staniolbarber (bara jag kan hitta i rätt storlek), vad tror ni funkar bäst?Kommentar
-
citat:Hur ser man skillnad på freddies och jaggor då de är små?
Jag har inte sett små freddies och det var flera decennier sedna som jag såg små loisselei. Men jag skulle tro att de inte är lite kraftigare i kroppen och inte har ett lika långt utdragen nosparti.
När det gäller freddies så skulle jag tro att den kraftiga tvärbandningen syns redan när de är små.
Mattias: Då har vi förklaringen tillvarför du har kunnat ha dina dovii tillsammans med andra men jag aldrig har kunnat ha det. Mycket gömställen, min inredning har alltid var mer öppen.
Tydligen är de lika jävliga som alla andra dovii.
Det är synd att du måste sälja labiatumparet men det är inte mycket att göra något åt. Jag var själv mycket sugen på att köpa tillbaka det, men efter att ha sett hur de andra fiskarna betedde sig under helgen bestämde jag mig (trots allt) för att låta bli. Förmodligen är det ett beslut som jag kommer att ångra senare. Mina synspilahanar börjar nu vädra lite morgonluft efter att ha varit nertryckta under hela deras uppväxt. Igår så började de till och med bråka med varandra om en av honorna som var på flamshumör. En sak är säker det smäller rejält när de brakar ihop.
Maculicaudahanen (kungen i karet) tyckte givetvis inte om detta, motaguensehanen hade också åsikter i frågan. Så det blev en rätt så intressant situation när 4 relativt stora (20-25 cm) hanar simmade omkring varandra och spände upp sig för fullt.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Fick själv möblera om i 720, tyckte de var för trist när min stora Midas bara fick ha 40-50 cm o röra sig på.....
Tog o la alla rötter i en hög i mitten, så nu har han lite mer plats.... Fast det är fortfarande en del strider i karet, fast dom spänner mest upp sig bara, inga liplock eller liknande...Kommentar
Kommentar