Parachromis 2005

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cikliden_90
    Användare
    • March 2005
    • 159

ok.misstänkte att det var en skillnad.
    om man ska ha ett ensamt par. tror ni då ett 480l kar räcker 160*50*60 eller behövs ett två meter kar?
    /Linus
    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

Kommentar

• jinnarparen
      • April 2002
      • 2670

Skall du ha storlek på dem så är ett 2m kar att rekommendera. Motaguensen tycker om att röra på sig så ju större desto bättre.
      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Lundensis
        Användare
        • March 2004
        • 2262

Hittade en intressant artikel.

Tror t.o.m. det är samma person som jag arbetat för utan att veta om hans ciklidintresse. Världen är liten ibland.

Kommentar

• FI
          Användare
          • August 2002
          • 3743

Smarta firrar, såna där beteenden gillar jag. Lite märkligt bara att den gick så långt att den lät fiskarna börja picka på den innan den attackerade, men det kanske är normalt för den typen av jaktteknik?
          Intressant artikel i alla fall, alltid kul då det dyker upp lite nya observationer från naturen och inte bara från akvarierna.
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

Kommentar

• Johan
            Användare
            • August 2002
            • 3029

delade upp min mota grupp i söndags, har kvar fem nu. det blev lite tomt i mitt 310 där de går. så jag köpte tio st tigerbarber idag för att fylla ut lite, mottarna är nu ca max 6 o de minsta runt 3. de klippte 2 barber inom en minut. bet av huvudena på dem [:0] visst ska de vara lite aggre men fifan..detta var överförväntan. sicka monster.

Kommentar

• JockeB
              Användare
              • May 2004
              • 2964

Mina Motagense är nu mellan 4-8 cm, på onsdagen stoppade jag i 112 st glödbandstetror på lördagen var den sista borta. Som sagt glupska små rackare, och oj vad dom var feta.
              Mvh Jocke
              Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• jinnarparen
                • April 2002
                • 2670

112 st glödbandstetror??
                Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• JockeB
                  Användare
                  • May 2004
                  • 2964

Japp 112 st, fick dom av en kompis som tröttnat på sitt akvarium.
                  Han hade köpt 150 st, men det var bara 112 st kvar.
                  Mvh Jocke

Kommentar

• Johan
                    Användare
                    • August 2002
                    • 3029

hehe "bara"

Kommentar

• JockeB
                      Användare
                      • May 2004
                      • 2964

Ska väl tillägga att det var ett gäng med Freddies som hjälpte till också.
                      Mvh Jocke

Kommentar

• Johan
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3029

nu är mina tigerbarber slut, de tog alla under dagen....

Kommentar

• jinnarparen
                          • April 2002
                          • 2670

Hehe, motayngeln ser ut att trivas.

Pappa och mamma mota börjar så smått att försöka sig på en ny lek igen, mycket huvudskakningar nu! Emellertid så har de problem med en stor maculicaudahane (27-29 cm) som hela tiden är på dem. Jag får flytta den någon annanstans tills det att den säljs. Motahanen börjar tyvärr se lite sargad ut nu då han inte har vett att flytta sig.
                          Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Håknil
                            Användare
                            • December 2005
                            • 484

Ursprungligen postat av INXS
                            Det blir alltid chockande nar nagan som har haftiga firrar gor sig av med dom - Fredriks Jaggis par och nu Jinnarparens Dovii par.

Det ar klart att man har tankt gora sig av med dom storre firrarna nar dom blir brakiga eller standigt ommoblerar och ater en ur huset. Sedan ser man ocksa bilder pa firrar som andra har och blir tand - och da blir det dags att kicka ut dom stora platshavdande firrarna.

Men precis som Fredrik kom tillbaka till jaggorna och jinnarparen sparade "forsakrings yngel" ar det nog beteendet som galler nar det kommer till parachromis och guapotes. Jag har markt att man ofta fixar nagan ny firre efter att ha sett coola bilder men sedan blir beteendet en besvikelse. Gaddciklider, salvini, geophagus, etc.
                            Da drar man tillbaka till dom stora Centralarna igen

Fredrik - du snackade forut om att dra up en fin jaguar hane (nar du hadde lillen tror jag) Nu har du ju chansen. Men jag skulle rada dig att ha honom for sig sjalv sa fenorna inte blir skadade och kroppen inte blir arrig. Jag har markt det med mitt par - det borjar synas lite gamla arr som inte verkar ga bort.

Jag maste ocksa erkanna att jag har tankt pa Dovii flera ganger - skulle nog kunna fa tag pa yngel ganska latt men jag vet inte om jag har plats/lust att ta hand om nagra mer jattar.
                            Hej

Jo då! Nog har jag ett parachromispar som är i form.
                            I detta fallet är det managuense.
                            Förvånansvärt snälla och vackra fiskar(15 cm) är i lektagen
                            och håller det vänstra reviret i burken.

Fina firrar va det

Muhni

Kommentar

• Håknil
                              Användare
                              • December 2005
                              • 484

Ursprungligen postat av jinnarparen
                              Hehe, motayngeln ser ut att trivas.

Pappa och mamma mota börjar så smått att försöka sig på en ny lek igen, mycket huvudskakningar nu! Emellertid så har de problem med en stor maculicaudahane (27-29 cm) som hela tiden är på dem. Jag får flytta den någon annanstans tills det att den säljs. Motahanen börjar tyvärr se lite sargad ut nu då han inte har vett att flytta sig.
                              Hej Rickard

Jodå våra könsbestämningar på mitt managuensepar var ju helt korrekt.
                              Det har jag nu ytterligare fått bekräftat genom en första lek.
                              Föräldrarna ser ut att sköta detta exemplariskt med varvad barnpassning sas.
                              Man är ju skeptisk till första lekarna, får se. Salvinilekarna har ju inte funkat.
                              En får ha tålamod.

Mvh

Håkan

Kommentar

• Midas_Tom
                                Användare
                                • March 2005
                                • 809

jinnarparen .. vart ska du göra av din maculicauda ?
                                är intresserad .. du kan ju maila : tompaan@hotmail.com och skriva lite fakta om den .. gärna en bild också om du har!
                                //tom

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

Kommentar

Arbetssätt...