Parachromis 2005

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • August 2002
    • 3743

Det verkar inte vara mycket drag i den här tråden nu för tiden, friedrichsthalii-gänget pratar väl i en annan tråd nu, har vår lilla Parachromis-familj splittrats för gott?
    Är det läge att köra igång jaguartråden igen eller vad säger ni andra? Jag misstänker att många nya jaguarciklidägare kan missa den här tråden dels pga titeln och pga att det är så få som skriver i den så den försvinner ner för listan för förstasidan så snabbt.

Ni som har jaguarciklider här på forumet kan väl skriva hej eller nåt så man ser hur många det är som läser tråden.

Nåja tills vidare kan jag väl bidra med några nya bilder på jaguarerna. Jag har flyttat ut det mindre paret till 222-litrarn nu som ett test om de lyckas bättre med yngelvården då de slipper alla ciklider. Och lek blev det nästan direkt, här är de med frisimmande yngel.

Och det större paret i 375an har också yngel.

Hanen och honan från det mindre paret innan de flyttades. Notera stjärtfenan på hanen, jag vet inte vem som var boven men någon kapade stjärtfenan på mitten med fenstrålar och allt för en tid sedan, fenan har nu vuxit ut men mönstret har inte kommit tillbaka riktigt än.
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

Kommentar

• Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

fotade denna i helgen. har tyldigen varit i jinnarpans ägo innan.

Kommentar

• mrgreed
        Användare
        • July 2002
        • 494

Japp det är mitt gamla par och innan dess Jinnarparens:-)
        Fan vad kul att se en såpass bra och rättvis bild av min gamla hane:-)
        Härligt taget kort Johan, ta gärna fler!!
        Jag lyckades bara ta skräpbilder mycket p.g.a min kamerateknik och hanens glassbanging när jag försökte ta kort hela tiden.

Går det bra med fiskarna har dem lekt än?

Mvh
        Danne

Kommentar

• Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

han som har den nu har inte haft dem så länge. jag har fler kort. men ja de är sådär vill du ha dem , så kan jag kanske maila dig dem el skicka över dem via msn.

har skickat in en till medlemsgallriet, får se när den läggs upp.

den är jätte fin. kul som fan när han hugger mot allt som rör sig vid rutan.

Kommentar

• mrgreed
            Användare
            • July 2002
            • 494

Jag vill jättegärna ha bilder:-)
            Jag har mailadress danne68.andersson@chello.se

mvh
            Danne

Kommentar

• Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

mailet är skickat.

Kommentar

• mrgreed
                Användare
                • July 2002
                • 494

Tack för bilderna!
                Jo hanen var hos mig hyperaggro både mot saker i akvariumet och saker människor och katt utanför akvariumet.
                Jag kunde inte ens ha malar tillsammans med det här paret dem blev ihjälbitna dem också.
                Hanen är utom nåt som helst tvivel det agressivaste jag har stött på i fiskväg,dock inte mot honan som han är hyfsat snäll mot .Det är bara när hon går för långt i sina attacker mot honom oftast mellan lekarna man får se upp för då kan han ge tillbaka med eftertryck.
                Då gäller det att hon har nånstans att gömma sig annars kan det gå illa.
                Fantastiska fiskar är det som inte var lätta för mig att sälja bort.

Mvh
                Danne

Kommentar

• Johan
                  Användare
                  • August 2002
                  • 3029

för er som inte sett att den kommit upp.

Kommentar

• FI
                    Användare
                    • August 2002
                    • 3743

En av de snyggaste dovii-hanarna jag har sett. Jag har ju iofs aldrig sett dovii i verkligheten men oftast tycker jag de ser lite sega ut på bild, nedsänkt ryggfena och nästan lite rädd och nervös uppsyn. Men den där ser ju jättestolt ut. Och vad blå den är! Grymt snyggt ju!
                    Fredrik Isaksson
                    Bildarkivet

Kommentar

• Johan
                      Användare
                      • August 2002
                      • 3029

ja, jag blev oxå klart överaskad. har oxå bara sett gråa tråkiga ex. hoppas nicke (han som har doviin nu) får yngel på sina. klart intressant att hålla dovii i framtiden.

Kommentar

• cikliden_90
                        Användare
                        • March 2005
                        • 159

hejsan! vet inte om det är del forum att fråga i men
                        .jag e en ny lycklig parachromis motaguensis ägare. lyckades få tag på en hona på 10cm för ett bra pris. jag e nu sugen på att skaffa en partner till den. så jag undrar om någon här odlar här eller har en hanne runt 10cm stor till övers eller kännar nån som har det.

MVH linus
                        /Linus
                        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

Kommentar

• jinnarparen
                          • April 2002
                          • 2670

Jag har ett motaguense par som jag väntar lek på inom de närmaste veckorna. Simontorp har yngel från detta par, så hör med din lokala akvariehandlare så kan han/hon kanske beställa hem sådana. Skulle tro att dessa yngel är runt 6-8 cm nu.
                          Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• cikliden_90
                            Användare
                            • March 2005
                            • 159

tack för tipset jinnarparen
                            jag ska ta kontakt med min lokala akvarieaffär och kolla om de ska göra några beställningar från simontorp snart. jag har en liten till fråga eftersom du har motaguensis. hur ser man skillnaden på könen på p. motaguensis. min hona grävde en grop och hade då ägglägnings röret framme. detta förbrylla mig eftersom hon var den enda fisken i karet. men jag fick reda på vad det för för kön på den
                            har tittat på bilder och sätt att de flesta honerna har en fläck på gällocken som inte vissa hanar kan det vara en skillnad?

///linus

/Linus
                            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

Kommentar

• Daniel Odell
                              Användare
                              • January 2003
                              • 2437

motaguense är rätt lätt, honan har mycket grannare färger än hanen tex
                              fish r friend

Kommentar

• Johan
                                Användare
                                • August 2002
                                • 3029

honan har väl svarta fält på ansiktet, hannen var väl inga såna svarta , utan mer vanliga små prickar.

Kommentar

Arbetssätt...