hej:
just nu håller jag på att ändra utseendet till min 200 l.akvarium.
har haft förr bakgrunds frigolit i den med mer eller mindre bra resultat.
nu när jag vill igen "fixa"ett nytt bakgrund har jag en liten fråga.
vad är mest lämpligt att "belägga" på själva bakgrundet...spry färg eller nån sorts plats skydd ( flytande)??
på det förra backgrundet lade jag "flytande plats skydd"men det verkar som om det bildar för mycket alger och för fort, som tar över akvariumet, och till sist det ser inte så snyggt som man vill.
för att rensa akvariumet amvänder jag en stort utpump(eheim).just nu kommer inte ihåg vilken typ och 3st små innepumpar.
temperaturen på vatnet var på 26*c och medborgare i akvariumet består av dom flesta sydamerikanska ciclider, alltså, mellan jord ätare, malar, tetror och andra inbjudna gäster.
några rekomendationer innan jag "dyker in" och börjar med arbetet?
jag tackar allt possitiv hjälp och tackar alla i fördhand.
mvh eduardo.
just nu håller jag på att ändra utseendet till min 200 l.akvarium.
har haft förr bakgrunds frigolit i den med mer eller mindre bra resultat.
nu när jag vill igen "fixa"ett nytt bakgrund har jag en liten fråga.
vad är mest lämpligt att "belägga" på själva bakgrundet...spry färg eller nån sorts plats skydd ( flytande)??
på det förra backgrundet lade jag "flytande plats skydd"men det verkar som om det bildar för mycket alger och för fort, som tar över akvariumet, och till sist det ser inte så snyggt som man vill.
för att rensa akvariumet amvänder jag en stort utpump(eheim).just nu kommer inte ihåg vilken typ och 3st små innepumpar.
temperaturen på vatnet var på 26*c och medborgare i akvariumet består av dom flesta sydamerikanska ciclider, alltså, mellan jord ätare, malar, tetror och andra inbjudna gäster.
några rekomendationer innan jag "dyker in" och börjar med arbetet?
jag tackar allt possitiv hjälp och tackar alla i fördhand.
mvh eduardo.
Kommentar