EHEIM hjälp med Trasigplast

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jimmy
    Användare
    • December 2002
    • 44

EHEIM hjälp med Trasigplast

Hjälp

Utröret på min 2215 har gått av finns det någon erfarenhet av att limma i denna typ av gjutplast?? Eller e det ett nyköp som gäller :/.Har funderingar på att gänga in ett nytt rör men plasten i i utröret ser lite tunnt ut för denna operation...

erfarenheter sökes !!!!!

Näthandlarna verkar inte ha denna del på sina sidor :/....har du en skuren pump så är jag intresserad att köpa ditt lock
  • jarinen
    Användare
    • April 2003
    • 1888

Det finns nya lock att köpa, vet inte vad det skulle kosta i svensk butik men i tyskland finns den : http://www.aquaristikshop.com/cgi-bi...0&t=temartic_e

Jag råkade ut för det på min 2217 och löste på så sätt att jag värmde slangen och trädde på den på den strut som finns kvar och sedan slangklämma på det. Jag törs inte rekommendera det men det sitter som berget på min och jag kan faktiskt sova om nätterna.

Hursom så är ju inte ett lock dyrt 10,80 euro , förutsätter kanske att du beställer annat ochså för att det ska löna sig.

Mvh Jari

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

www.aquaristikshop.com har dom reservdelar.

Kolla denna länk:

Eheim 2215 reservdelar

Huj...Jarinen hann före.

Kommentar

• jimmy
        Användare
        • December 2002
        • 44

tackar för länkarna
        i dagsläget behöver jag inte reservdeler mer en till denna del

priset på delen e ok men frakten var fakiskt dyr totalsumman blir strax under
        200 spänn....

får väll springa runt på måndag till våra lokala handlare och kolla runt

jag kan inte koppla på någon slang eftersom den har gått av förlångt ner men det är ingen som har limmat i denna plasten med gott resultat ??

Kommentar

• Christer T

Din lokala Eheimhandlare kan säkert ta hem en. Själv skulle jag hellre lägga 150 spänn på det än att chansa med någon lagning.

Kommentar

• Karon
            Användare
            • April 2002
            • 880

Personligen skulle jag inte våga lita på en sådan limning. Kanske försöka få tag på någon/några att sambeställa med skulle vara en möjlighet ?

Kommentar

• jimmy
              Användare
              • December 2002
              • 44

Det är ju inte så att man e snål kostar den 150 spänn så e det bara ett shoppa !!! men finns det lim för en 40 spänn så kan jag lika gärna köra med det ???
              frågan kvarstår endå finns det något beprövat lim som håller.....

annars såFunderar på att borra upp hålet på locket och ansluta direct på utgången till pumpen. borde funka tillfälligt ...ialla fall tills jag får tag i ett lock..

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Det finns inga försäkringar som täcker egenbygge. Det kan vara mycket värt att investera 200kr drygt för nya prylar istället...

Om det vore upp till mig så skulle jag köpa reservdel istället för att försöka laga det själv.

Kommentar

• jimmy
                  Användare
                  • December 2002
                  • 44

det e lite så att pumpen behöver gå ............

men det är ju lite sent att tänka på nu ifs.....butikerna e ju stängda nu :/

Kommentar

• guckuskog

Råkade ut för samma sak på ett fluval filter, hade då tillgång till en svarv och gjorde tunna rostfria rörhylsor som sedan limmades inuti med epoxy. Slangen fäste jag med slangklämma, och det känns betydligt säkrare än originalet.

Kommentar

• imported_n/a
                      Användare
                      • October 2002
                      • 405

Beställ delen hos vilken Zoo-handlare som helst.

Kommentar

Arbetssätt...