citat:Ursprungligen skickat av Torsten
Ska man se det ur demokratiaspekten så skulle det betyda att din fru inte är en till 100% gembördig medlem..
Som det e nu är alla medlemmar lika! Alla får rösta, alla får en tidning, alla får allt lika. Skall man ha familjemedlemsskap skall föreningen hantera ett visst antal medlemmar för "sig själva".
God tanke, men knepigt att genomföra...
Ska man se det ur demokratiaspekten så skulle det betyda att din fru inte är en till 100% gembördig medlem..
Som det e nu är alla medlemmar lika! Alla får rösta, alla får en tidning, alla får allt lika. Skall man ha familjemedlemsskap skall föreningen hantera ett visst antal medlemmar för "sig själva".
God tanke, men knepigt att genomföra...
Samma med juniorrabatter. Det är ju ett utmärkt sätt att få in en yngre generation i föreningen. De skall väl behandlas lika för det? Jag tar inte en annan persons flygstol på RyanAir bara för att jag vet att han fått sin stol billigare?
Världen är inte rättvis, det är bara att svälja det. Jag blev ganska chockad över ditt sätt att se på det faktiskt. Att inte vissa grupper (studenter, barn, arbetslösa, äldre etc) skulle kunna ta del av rabatter i samhället men ändå behandlas lika verkar ju absurt. Då skall du även veta att jag inte är vänstervriden vad gäller politik.
Kommentar