Medlemmar 2005 / Medlemsfrågor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael
    Användare
    • April 2002
    • 347

Efter att ha varit helt utslagen under en veckas tid (influensa är inte kul...) är jag nu åter i "föreningstjänst".

Utskick av medlemskort har blivit försenat men idag skickas de till alla vars inbetalningar var kassören tillhanda i fredags.

Alla som skickat frågor till mig på mailen får svar i takt med att jag hinner gå igenom dem. Påminn gärna om ni behöver snabbt svar.

Nya medlemmar har dykt upp sen sist, 85 fler har vi blivit så i fredag var vi 836 medlemmar.

/Mikael Mayer
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Mikael
      Användare
      • April 2002
      • 347

Tyvärr har jag under en period av olika skäl inte kunnat svara alla som mailat mig i olika medlemsfrågor. Jag beklagar detta men återkommer så fort jag kan till var och en. Generellt gäller vidare att inga medlemskort har gått iväg under de senaste veckorna och inte heller andra utlovade försändelser. Nästa laddning med medlemskort skickas omedelbart efter påsk och då kommer alla som betalt fram till och med måndag denna vecka (21:a) att komma med.

Idag kommer alla som varit medlemmar 2003 och 2004 och som inte är medlemmar i år att få ett brev från NCS. Vår förhoppning är att detta utskick skall sätta fart på medlemstillströmningen. Det har visat sig att vi ciklidister är minst sagt bekväma och disträ och trots att de flesta medlemmar betalar via internetbank så behövs uppenbarligen att en giroblankett skickas ut för att vi ska komma ihåg att förnya medlemskapet i NCS [:0] Eftersom det inte finns någon indikation på att det stora bortfallet av medlemmar skulle bero på något annat än den saknade giroblanketten så förväntar vi oss att medlemstillströmningen blir så stor att vi kan göra ett extra utskick av CB 1 till alla som blir medlemmar senaste den 11 april. Ett extra utskick av CB 1 kommer därför att ske under vecka 16.

Jag återkommer efter påskhelgen med aktuellt medlemsantal.

Glad Påsk!

Mikael Mayer
      Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• LadyTiera

Hehehhehe
        fick brevet idag, det står att jag tyvvär har förnyat mitt medelmskap för år 2005

tryckfelsnisse?

Kommentar

• GoSatta
          Användare
          • February 2003
          • 1686

hahaha, å jag fick inget så betyder det att jag inte har betalt då?
          /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
          http://www.gosatta.org

Kommentar

• Mikael
            Användare
            • April 2002
            • 347

Nu ska vi inte vara elaka här inte [] Ni måste ha förståelse för att vi bara var 6 stycken som korrekturläste och då är det ju inte så lätt fånga alla små detaljer...[] Jag är dock övertygad om att det framgår av den följande texten i brevet vad som avses och att vi är ledsna över att medlemskap ännu INTE tecknats av mottagaren (tänk vad betydelsefulla små ord kan vara).

/Mikael Mayer

...visst ja, för Mats gäller nu givetvis att hans inbetalning betraktas som en nullitet och att han förväntas betala en gång till [:p]

- Lars Falk

Kommentar

• Nyllet90
              Användare
              • October 2004
              • 1133

När får jag mitt medlems kort eller något bevis på mitt medlemsskap? Jag har redan skickat tjat mail och det kommer jag fortssätta med tills jag får medlemskortet!!
              Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• Micke
                Användare
                • April 2002
                • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90

När får jag mitt medlems kort eller något bevis på mitt medlemsskap? Jag har redan skickat tjat mail och det kommer jag fortssätta med tills jag får medlemskortet!!
                citat:Ursprungligen skickat av Mikael

Tyvärr har jag under en period av olika skäl inte kunnat svara alla som mailat mig i olika medlemsfrågor. Jag beklagar detta men återkommer så fort jag kan till var och en. Generellt gäller vidare att inga medlemskort har gått iväg under de senaste veckorna och inte heller andra utlovade försändelser. Nästa laddning med medlemskort skickas omedelbart efter påsk och då kommer alla som betalt fram till och med måndag denna vecka (21:a) att komma med.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Mikael
                  Användare
                  • April 2002
                  • 347

Senaste nytt på medlemsfronten är att vi nu har kommit upp i 879 medlemmar för 2005. Vi hoppas alla att utskicket i torsdags ger lite fart på medlemsantalet, värva en kompis så länge så har du gjort en god gärning denna vecka

Medlemskort och övrig info skickas på tisdag.

/Mikael Mayer

- Lars Falk

Kommentar

• Mikael
                    Användare
                    • April 2002
                    • 347

När nu våren börjat få fäste verkar ciklidisterna ha vaknat till

Förra veckan anslöt sig 88 nya medlemmar till föreningen vilket innebär att vi nu är 967 NCS:are.

Extra roligt är att årets stämma verkar bli välbesökt med nästan 100 bokade till föredragen och, hör och häpna, 120 bokade till lördagens middag! Missa inte denna superhelg!

/Mikael Mayer

- Lars Falk

Kommentar

• Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 7334

För de ciklidister som ännu inte vaknat, så har ni fortfarande några få dagar på er för att hinna komma med i det extra utskicket innan sista datum utfaller den 11/4. Annars får ni vänta till CB2

Se under nyheter på http://www.ciklid.se/index.asp
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Robin
                        Användare
                        • January 2003
                        • 4526

Brukar det vara så många som äter middag på kvällen på stämman?
                        Måste ju bli världens party fram mot småtimmarna.
                        Mvh
                        Robin

Kommentar

• Bosse.J
                          Användare
                          • August 2003
                          • 205

Jag har nog glömt betala min avgift kom jag på. Har haft mycke att tänka på. Skyller jag på
                          Bosse.J

Kommentar

• Mikael
                            Användare
                            • April 2002
                            • 347

Vi fortsätter uppåt, 980 NCS:are är den aktuella siffran.

När Bosse J nu kommit ihåg att medlemsavgiften inte är betald så lär väl även han komma med i rullorna (vi kan väl räkna till 981 kanske...)

/Mikael Mayer

- Lars Falk

Kommentar

• Mikael
                              Användare
                              • April 2002
                              • 347

NCS är en fantastisk förening!

Jag fick ett samtal häromdagen från en tacksam förälder. Föräldern berättade en lång historia för mig om ett älskat barn som hamnat snett och som höll på att falla genom alla skyddsnät. Under en del av alla åtgärder som igångsatts för att stoppa fallet besöktes ett bibliotek. Där låg ett exemplar av CB som barnet började läsa. Detta ledde i sin tur till besök på ciklid.se som i sin tur väckte ett spirande intresse för akvariehobbyn.

- "Töntiga jä-la nissar som sitter och tittar på fisk i en glasburk, ...fast dom där små som bor i snäckor verkar häftiga."

Ungefär så fick jag beskrivet att uppvaknandet gick till. Nu bubblar det tydligen lite överallt hemma hos dem och plötsligt visar det sig för barnet som inte trodde att det gick att lära sig någonting, att såväl latinska namn som massor av akvarierelaterad information fastnar. Jag kan som stolt representant för NCS låta er veta att föreningen och våra två medier CB och ciklid.se överöstes av superlativer.

Ibland är det extra roligt att vara engagerad i föreningslivet och då givetvis särskilt i NCS! Jag tycker alla vi medlemmar kan ta åt oss en smula eftersom det är genom vårt föreningsengagemang som en sån här sak har inträffat. Förvisso inget som inträffar varje dag men alldeles fantastiskt tillfredsställande!

/Mikael Mayer

(såväl förälder som barn har samtyckt till att jag berättar om detta)

- Lars Falk

Kommentar

• Hasse_H
                                Användare
                                • April 2002
                                • 1081

Underbart att höra!

/Hasse

Kommentar

Arbetssätt...