Tips om ytterfilter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dick
    Användare
    • January 2005
    • 43

Tips om ytterfilter

Hej, skall inom snar framtid starta upp ett kar med följande mått; 200x80x60 med BTN Amazonas. Har senare för ambition att köra diskus.

Är det någon vänlig själ som kan ge mig tips om ytterfilter. har tittat på Eheim 2050, 2060 och på nya 2080. Jag är inte miljonär, men vill satsa på bra grejer redan från början.

• Karon
    Användare
    • April 2002
    • 880

Svårt val, men jag hade nog valt något av de större, troligen 2260 (med dubbelkranar) i första hand och 2080 i andra hand, men vilken som av de bägge skulle jag troligen blivit nöjd med.

Kommentar

• Centurion
      Användare
      • October 2003
      • 210

Du har bestämt dig för ytterfilter eller? Annars finns ju alltid alternativet med filter och pumpar bakom bakgrunden...
      http://www.adelgren.se/akvarium/

Kommentar

• dick
        Användare
        • January 2005
        • 43

Jag har bestämt mig för ytterfilter.

Vad tror ni om två stycken 2050, som man kan rengöra med olika intervall. Eller blir det för mycket/lite rörelse i vattnet med dessa?

Kommentar

• deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

dick; varför kör du inte med 2st Fluval 404....får du för samma pris som ett 2050...och dom funkar SUPER!!!????

Självklart är Eheim bra....men.....1300L/h per Fluval och priset?!?!?!

Vänligen Deathdealer
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

Jag kör med två stanardfyllda Eheim, 2128 (med värmare) och 2028. Det funkar kanon i 900 L. Gillar korgarna.
            Anders L

Kommentar

• deathdealer
              Användare
              • August 2004
              • 1639

Anli; håller med du när det gäller korgarna!!! Du har samma sak i Fluval´s serier!! Har ett 2028 som inte är driftat ännu....men korgarna där verkar super oxå!!!

Tänkte bara på priset i detta fallet, och eftersom jag inte testat 2028 kan jag bara utgå från mina egna erfarenheter vad det beträffar filter...

egentligen tror jag att det är egalt vilket av fabrikaten du väljer!!

Vänligen Deathdealer
              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• mr_loffe
                Användare
                • January 2004
                • 76

Håller med deathdealer! Fluval 404 är det självklara alternativet! 1195 kr säger ju sitt... 1300 l/h. Mycket bra filtervolym är det oxå.

Kommentar

• dick
                  Användare
                  • January 2005
                  • 43

Vad tror ni då om en Fluval 404 som cirkulerar vattnet framför bakgrunden och ett innerfilter som tar hand om cirkulationen bakom bakgrunden?

Var kan jag hitta bra info om Fluval 404?

Vänligen / Dick

Kommentar

• deathdealer
                    Användare
                    • August 2004
                    • 1639

hmmmmm....varför innerfilter bakom bakgrunden????
                    Sätter du insuget bakom bakgrunden så lär inte vattnet stå stilla....

http://www.pwss.nu t.ex MEN det finns flera som har filtret och du kan kolla deras hemsida oxå!!!

Vänligen Deathdealer

Kommentar

• johanssonsan
                      Användare
                      • October 2004
                      • 160

Ett tips. http://www.mamut.com/zoosaker

AT3338 Am-top Professional SEK 750.00 kr
                      Pris exkl. moms SEK 600.00 kr

Pumpkapacitet: 1200 l/h
                      Volym: 7,5 liter

Kompl med slangar.

Inget filtermatrial medföljer

Kommentar

• dick
                        Användare
                        • January 2005
                        • 43

Deet är underbart detta med akvarium. Nu har jag tre varumärken att fundera mellan. Klokare vet jag inte - inte än men kanske i framtiden.
                        Tack för svaren / Dick

Kommentar

• deathdealer
                          Användare
                          • August 2004
                          • 1639

Det är det fina med detta forum Dick! *asg*
                          Du får olika synpunkter, men alla dessa fungerar för de som använder produkterna....Sen är det faktiskt bara upp till dig att ta ett beslut hur mycket du vill betala, läsa mer om produkten och DET går faktiskt att ändra filter efter ett tag....

Vänligen Deathdealer

Kommentar

Arbetssätt...