Trimaculatum 2005!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • May 2004
    • 2964

He he, jo "gubbsen" har en tendens att växa lite saktare när dom är i den storleken, men det är bara att se till att dom trivs och mata på.
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• _erik_
      Användare
      • February 2005
      • 242

Hehe, okej så trimacs kan ha fler fläckar en tre.... men grejen är den att min min hane och största hona bara har 2...Skulle tro att hannen är ca 14 cm och honan 12... Borde dom inte börja leka i den här seizen förresten?

Kommentar

• Laesk
        Användare
        • February 2004
        • 2447

Ursprungligen postat av _erik_
        Hehe, okej så trimacs kan ha fler fläckar en tre.... men grejen är den att min min hane och största hona bara har 2...Skulle tro att hannen är ca 14 cm och honan 12... Borde dom inte börja leka i den här seizen förresten?

En kille här på forumet hade en hane som bara hade fläck mitt på kroppen + där bak tills den blev 15cm eller nått.. sedan började den på huvudet komma. Så oroa dig inte.
        Visa gärna bild på dina!
        Jo dina lär va könsmogna, men de måste ju säga klick mellan dem också
        Lennart "Laesk" Axelsson
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• _erik_
          Användare
          • February 2005
          • 242

okej, vad bra []. Men hanen har blivit mycket vänligare mot honan sedan dom bytte kar... Kanske lek på gång? Däremot så har han blivit elakare mot dom stackars regnbågsfiskarna, han har slagit ihjäl 2 stycken på två dagar nu... Får se om den tredje (och sista) är kvar imorrn... Och jag kan ju tilläga att liken efter regnbågsfiskarna inte är vackra[]

Kommentar

• _erik_
            Användare
            • February 2005
            • 242

Nu har honan blivit grymt mörk och randig... Hanen har varit lite smårandig ett tag nu... Gropar har grävts i akvariet men är inte säker på om det är trimacarna eller niccarna som är ansvariga för det (nicc-hanen har börjat utveckla en fin liten puckel)
            så vad tror ni? är det lek på gång?

Kommentar

• Midas_Tom
              Användare
              • March 2005
              • 809

det låter misstänkt!!
              //tom

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

Kommentar

• anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

Ursprungligen postat av _erik_
                Nu har honan blivit grymt mörk och randig... Hanen har varit lite smårandig ett tag nu... Gropar har grävts i akvariet men är inte säker på om det är trimacarna eller niccarna som är ansvariga för det (nicc-hanen har börjat utveckla en fin liten puckel)
                så vad tror ni? är det lek på gång?
                Absolut. Men mina har alltid lagt rommen på sidan av en rot ovan för gropen.
                Anders L

Kommentar

• sundelin
                  Användare
                  • October 2003
                  • 234

Tänkte visa en bild på en sargad trimac som vistas i mitt akvarie för tillfället, se länk till annons oxå

Kommentar

• _erik_
                    Användare
                    • February 2005
                    • 242

okej, vad bra blir förhoppningsvis min första CA lek inom några dagar då

lite (väldigt) taskiga bilder på min trimac hane

Kommentar

• _erik_
                      Användare
                      • February 2005
                      • 242

Tjoho! nu har mina trimacar lekt honan har vräkt ur sig en hyfsad kaka, ska försöka räkna äggen imorgon. Min första CA lek, jävligt kul måste jag säga

Kommentar

• anli
                        Användare
                        • March 2003
                        • 3740

Erik: Kan du inte posta bilderna direkt i tråden istället? Lite enklare att titta då
                        Anders L

Kommentar

• HannaB
                          Användare
                          • May 2005
                          • 16

Grattis Erik! Hoppas det blir något av det!

Själv var jag och hämtade 5st små trimacs i torsdag. Den största runt 8cm och dom andra runt 6. Har inte hittat någon fläck på ryggfenorna men jag hoppas innerligt att iaf någon tjej. Dom går nu i ett 530l tillsammans med ett ungefär lika stort par sebraciklider. Lite taniga är dom dock. Fast det är inget fel på aptiten, så det löser sig nog. (:
                          Ska försöka ta kort på dom senare idag, så fort min kära moster lämnat tillbaka kameran.

Kommentar

• _erik_
                            Användare
                            • February 2005
                            • 242

Ursprungligen postat av anli
                            Erik: Kan du inte posta bilderna direkt i tråden istället? Lite enklare att titta då
                            jovisst, ska tänka på det nästa gång

och nu så ligger småttingarna och sprattlar under en växt... Mina trimacar grävde en grop med en rot på ena sidan och den här växten på andra sidan. Nu när äggen kläckts så flyttades ynglen bara till andra sidan gropen

/erik

Kommentar

• _erik_
                              Användare
                              • February 2005
                              • 242

....och nu är småttingarna frisimmande.... så nu har jag några frågor

ska jag flytta några av dom? vad ska jag mata dom med? funkar fryst artemia eller måste man kläcka själv?

Kommentar

• anli
                                Användare
                                • March 2003
                                • 3740

Funkar med sån där "puderflingor" tetramin eller vad det heter. Men kläckt artemia är säkert det bästa. Fryst har jag inte provat, säkert bra det med.
                                Anders L

Kommentar

Arbetssätt...