If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jo det gäller ju inte alla! Som jag sa så finns det en del som "tappar" några fläckar när dom blir större. Om det gäller i det vilda eller bara odlade exemplar för jag ju låta vara osagt.
Fick ett samtal av en snubbe idag. som ringde ang. en annons jag haft. skitsamma.
Han sa iaf att han har ett VF trimaculatum par. Som han köpt privat från en kille i sundsvall. Hanen ska enligt honom vara 35 cm. Olivgulgrön med tre tydliga fläckar och med lite ljust rödtonad buk. Honan frågade jag inte så mycket om. Nu vet jag inte om det är VF, men har bett om bilder.
Låter spännande, tror du att du får posta bilderna här?
Japp, jag jag bara gissar erkänner jag.Trimacs kan ha tre eller fler fläckar. Sen finns det väl möjlighet att medveten/omedveten linjeavling har pågått så att den del är mer fläckiga och röda. Men som sagt, det vet jag inte säkert. Hur som helst så har det inget med FH att göra om någon nu skulle tro det.
Mats: glömde bort dig, men tryck i han Hikari gold pellets så är allt frid å fröjd .
Och se till att posta en bild på lillen!
Det är som du säger Anli, viss avling på det ena eller andra sättet har ju gjort en del linjer Väldigt mycket mer färggranna än den ursprungliga Trimacen. Sen om det är linjeavel eller inkorsning av andra arter det vet jag inte, kanske både och!?
Kanon, väldigtfina fenor dessutom! Min biff e lite färglös i jämförelse
Skulle var kul att se foto på en av den sorten i 30 cm klassen!
Hur stora är dina största nu Beast?
5-6 cm he he, har inte föräldrarna kvar bara ett 50-tal yngel efter dom.
Håller på att kolla ut några "praktisar" som jag tänkte dra upp.
Föräldrarna köpte nike69, vet ej om han har dom kvar.
Det låter spännnade, själv är jag nyfiken hur den "svensk/amerikan" gosatta fick kommer att ta sig. Vem han kommer att likna mamma eller pappa :-D
Mina två hon-yngel (som jag har kvar själv) har bara tre fläckar BTW.
Min stora hane "Lilltrisse" har hämtat sig, då han fick stryk av den lika stora citrinellumen för någon vecka sedan. Trodde jag skulle kunna para ihop dessa "gentle giants", men ack så fel jag hade! Inriktar mig på att försöka mata upp han lite till, stora bamsar får så härliga ansikten tycker jag. Skulle vara trevlig att få han till minst 35 cm. Kan nog ta några år, ty tillväxten känns som om den går saktare nu.
Kommentar