Alex: Hur menar du att de var blå? Det var på Akvariecenter jag såg dem, en av dem var grå av stress men annars tyckte jag de var alldeles beigefärgade, med lite rosa på strupen. Men det är möjligt att jag inte tittade så noga, kan nog ha blivit lite distraherad av en Cichla occelaris med en guppy i munnen som gick i karet bredvid.
Trimaculatum 2005!
Kollaps
X
-
-
Kära nike.
Vad jag har läst och lärt mig är en FH en hybrid, inte sant? Och alla vet ju att riktiga hybrider inte kan fotplanta sig... Därför måste en "äkta" FH vara en fisk som får någon form av behandlig eller liknande med massa färmedel och crap.
Nu verkar det finnas massa FH i handeln, som i själva verket inte är någon FH eller "hybrid". Om man tex. skulle korsa en texas och en trimac blir avkomman en korsning, inget annat. Den avkomman kommer ju kunna fotplanta sig i framtiden, alltså ingen hybrid..ingen FH.
Papegojcikliden är ju ett bra exempel på en riktig hybrid. Den kan ju inte fotplanta sig, men hur får de fram sånna fiskar då?
Affärerna skriver bara FH på sina akvarium för att kunna tjäna den där extra tjugan för varje korsning han säljer.
citat:Ursprungligen skickat av FI
Alex: Hur menar du att de var blå? Det var på Akvariecenter jag såg dem, en av dem var grå av stress men annars tyckte jag de var alldeles beigefärgade, med lite rosa på strupen. Men det är möjligt att jag inte tittade så noga, kan nog ha blivit lite distraherad av en Cichla occelaris med en guppy i munnen som gick i karet bredvid.
Gissar att det är lite carpinte i den fisken....Mvh AlexKommentar
-
Kommentar
-
Jag fattar inte ett dugg
Hybrider är dom sterila,så borde ägarna här vara ute och cyklaFisk gör dig smart !
/ NiklasKommentar
-
-
Sant Jari, det finns ju en begynnande FH tråd som Laesken har startat!
Kör FH prylen där istället.Anders LKommentar
-
Hur många gånger ska ja behöva säga det här på forumet?
1) alla FH är inte hybrider, alla hybrider är inte FH. FH blir det först när man uppfyller en del krav enligt vissa standarder. Tex är Flowerhornen på artbeskrivningen på Zoopet ingen FH alls utan en red texas.
2) parrots är inte sterila.
3) Det finns idag en massa hemmpulade Trimachybrider/avelsformer i omlopp, dessa kallas populärt för "trimachorns" i USA för att skilja dem från äkta mer exklusiva varianter som Kamfa, PotO, Golden Coin mflfish r friendKommentar
-
hej hopp nu har det varit tyst här i trimac tråden rätt länge händer det inget nytt med era trimacs?
så fort ätt större kar kommer så ska trimacs en av huvudinvånarna..
riktigt kul läsning ocksåKommentar
-
Försöker få liv i tråden lite med en bild.
Det säger väl mer än tusen ord? Tyvärr så har jag bara 250 yngel, men en fjärdedel av tusen iallafall
Mvh AlexKommentar
-
Kommentar
-
-
Mitt par fick yngel för 3:e gången förra veckan, men tyvärr blev hanen lite sur på honan en natt och tog ihjäl henne nu går han själv med ett par hundra yngel, undrar hur detta kommer att sluta?Kommentar
-
Ursprungligen postat av sundelinMitt par fick yngel för 3:e gången förra veckan, men tyvärr blev hanen lite sur på honan en natt och tog ihjäl henne nu går han själv med ett par hundra yngel, undrar hur detta kommer att sluta?
Synd att det slutade så där måste jag säga, först gången jag hör talas om detta när det gäller trimacarna i Sverige.Anders LKommentar
-
Första gången dom fick yngel fick honan oxå spö men då dog ynglen snabbt efter det. Andra gången fixade dom det tillsammans men ynglen försvann eftersom då oxå så vi får se vad som händer den här gången...
bild på ensamstående pappa...
Senast redigerad av sundelin; 30 September 2005, 10:53.Kommentar
-
Kommentar