Nja, jag möblerade faktist om karet och tog ur jaggan. Fast trimacarna kom ju från djuraffärn så dom var nog lite mer stressade iofs. Fast som sagt så är jagga-hanen en extremt grinig jävel. Han gick tillsammans med tre andra jaggor i ett 260 liters först. Han dödade en av kamraterna och misshandlade dom andra två svårt trots gott om gömställen på två dagar... Kanske är lite dovii i min jagga Och nu är han ju bara 12 cm, han kanske blir värre när han kommer upp i 20-25...
Trimaculatum 2005!
Kollaps
X
-
-
Trimac vs. Jagga del 2: Pga av den dominanta trimacens (honan) misshandel av den mindre dominanta (hanen) så fick han nu semestra i ett annat kar. Istället introducerades jagga-hanen. Denna gång visades inga agressioner alls och ingen revirbildning. Konstigt. Kanske bör tillägga att karet inte möblerades om den här gången...Kommentar
-
De är lite tråkigt att behöva läsa din signatur...
132l Trimac/Jaguar
105l Trimac
67l Jaguar/Trimac
[V]Kommentar
-
erik du har väll ditt 500l kar nu? släng i allt där...
tycker som laesk det är inte så kul att läsa att du har både trimac och jagga i ett 67L kar..
//tomKommentar
-
Jo, jag vet, men det är dom ända kombinationnerna som funkar utan att dom dödar varandra. En nödlösning helt enkelt. Fast 67 liters akvariet är för övrigt faktist 90x30x20 så det är skaplig bottenyta iaf. Och alla ska ner i 500 liters karet idag...Kommentar
-
-
-
citat:Ursprungligen skickat av _erik_
Fast 67 liters akvariet är för övrigt faktist 90x30x20 så det är skaplig bottenyta iaf. Och alla ska ner i 500 liters karet idag...Kommentar
-
Oj, ursäkta, ska ange dom EXAKTA måtten nästa gång. Akvariet är 92x32x23, 9,2x3,2x2,3= 67,712.
Eftersom jag föredrar att avrunda nedåt så säger jag 67Kommentar
-
Kommentar
-
som stora skulle jag inte tro att det skulle gå men som små.. varför inte ha de i 2meters karet? och jaggorna isåfall i 375? tror jag är en bättre lösningKommentar
-
-
Okej, vad bra... Min ekonomi tillåter inte riktigt ett tvåmeterskar har jag kommit fram till... Därför så blir det nog en 375:aKommentar
-
Kommentar
-
Åker nog ut när de inte kan samsas med trimacarna längre... Eller om jaggorna blir kvar och trimacarna åker, men det lutar åt att jaggorna åker isf.Kommentar
Kommentar