Jo nu har dom fyllt en sten med rom, får se vad som händer. hanen är förvånansvärt lugn tycker jag....
Trimaculatum 2005!
Kollaps
X
-
-
Ok, så här ser "småtrissarna" ut. Söta va!
Anders LKommentar
-
Oj oj oj Anders =)
Hur många är det som överlevt ungefär? Kan du försörja hela sverige?
Vore kul om du typ säljer till simontorp eller nått =)Kommentar
-
-
Min Trimac Tommy som jag fick av Alex...han bor i ett 96 liters Juvel med 3 st Synodontisar och en Sunshine pleco. Tidigare hade jag regnbågsfiskar och två svärdbärare med han men dom fick jag ta bort ganska omgående, vuxna guppyhonor biter han huvudet av och lämnar resten [:p] Gillar han skarpt
Mvh ErikKommentar
-
Nice Erik, Den ser ut att ha väldigt snygga perls (svarta fläckar) tydliga å välformade! Den lär nog bli en kanonfin fisk me tiden =)
Men du bör nog försöka skaffa ett betydligt större akvarium till honom. Men de kanske du redan planerat =)Kommentar
-
Det roliga är att "Tommy" har bara perls på ena sidan av kroppen och kommer från samma kull som mitt nuvarande par.
Jag sålde alla fina trimac´s och behöll två fula som leker hela tiden. Jag hoppas att avkomman är desto finare.Mvh AlexKommentar
-
alex varför behöll du dom fula och inte dom fina??
//tomKommentar
-
För han ville ha några som lekte! Iofs hade nog dom andra börjat leka om dom som redan lekte fick annat hem...Kommentar
-
Jo, klart.
Men målet var att få fram ett lekpar av de tio, och då lekte de två största trimacsen, vilket betydde slakt för de andra syskonen. Hade inget annat val.
Men mitt par är odelbart nu! De är som gjorda för varandra. Har aldrig sett så väl fungerande par.
Ynglen som de vaktar nu växer som bara den!
Mvh AlexKommentar
-
Nya bilder:
Lite suddigt men men =)Kommentar
-
okej alex!
man blir ju riktigt inspererad av den här läsningen och alla fina trimac som ni har!
tror det får blir trimac för mej med när större kar kommer!
det står mellan en barred midas hanne, och en midas hona eller att köpa en grupp trimac och låta dom para ut sig och få ett par..
Tror att det överväger mot trimac iaf..
Det börjar ju bli ett litet gäng som har trimacs nu!
//tomKommentar
-
-
det är en ensam hanne här i halmstad Micke jarhl var och lämnade in 2st som var två hannar nu går han i ett 105L på affären den mindre blev ihjälslagen!
//tomKommentar
-
är trimacs en fisk som håller i längden och hur gammal blir en välmående trimac?
//tomKommentar
Kommentar