If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Troligen drygt 25 cm. Fenorna har nästan växt ut helt (sedan slagsmålen i höstas med Midasen). Såren på huvudet börjar läka (slagsmål med Kibonde-malen).
Får han träffa tjejerna oxå så lär han bli maffig att skåda. Inte samma klass som brodern Trisse, men en schysst standard Trimac i alla fall.
Den enas ryggfläck är tydlig, den andras är svagare och syns inte på bilden. Hoppas de klarar natten... jag chansar ju med arrowanan och crenicichlan som sällskap! Lilltrisse själv är bara lite lagom intresserad... svassar lite för dom
Och ja... de se ser lite linjeavlade/FlowerH-aktiga men vadå.. de e ju brudar!
Hur stora är dessa flickor?
Har ju själv 5 st men ser bara en liten svart fläck i ryggfenan på en av dem.
Annars så är de rätt så lika de som jag har, kommer de från Simontorp tro?
Småbrudarna lever fortfarande! Kanske kan jag pusta ut
Får gå ganska ostört, förrutom den ensamma Nicaragua-honan som är avis på konkurrensen. Trimac-hanen bryr sig inte så mycket... han ser dom väl knappt
Skall bli väldigt intressant att se hur de tar sig ut är de skjuter i väg i storlek. Färg och storlek... hoppas det inte blir dvärgexemplar.
"Cikiliderna" hane påminner lite om mina småhonor tycker jag. Kanske det blir nåt åt det hållet?
men kolla anli....nu må man se..vart utan *nättet* ett tag men nu är man på g igen...ser rigtigt fina ut tjejerna,ska bli kul å se hur dom växer å så,min hona tycker jag står still i växten,kan vara hanen som växer så de knakar åxå,men hon äter lite dåligt nu åxå.men kan ju vara på grund av lek,vet it om hon är rigtig mogen,,,ja de är helskumt men hon blir randig och till sej så fort hanen kommer i närheten så nått är ju på gång men vi får se....
ps: köpte en leopard mal i går...kommer bilder på den sen...skithäftig må jag säja
de tackar vi för
kan ju säja att den här bilden http://www.zoonen.com/res/user/89494...49_orig_SE.jpg
är då en hona iaf...de syns klart på ryggfenan
var hos rolle i går och bytte bort lite fiskar hade ju lite överfylt...men de slutade med att jag kom hem med en dö häftig mal...så jag gick då lite minus i karet iaf,önskar bara att man kunde skruva fram tiden lite så man kan göra sej av med dom som blir över...nåja tiden går ju nog fort ändå..hehehe
Hehe... alla svenska trimacs verkar vara från samma kull ser ju lika ut! Svensk flowerpower
Skall bli otroligt kul att få se hur de tar sig ut som fullvuxna...
Cikliderna: kan du inte ta fler bilder utan blixt1 Färgerna såg vettigare ut på "solskenskortet", tyckte den likande min USA-variant mer där... gulare på huvudet liksom
Hehe... alla svenska trimacs verkar vara från samma kull ser ju lika ut! Svensk flowerpower
Cikliderna: kan du inte ta fler bilder utan blixt1 Färgerna såg vettigare ut på "solskenskortet", tyckte den likande min USA-variant mer där... gulare på huvudet liksom
japp..hehehe..dom vill som it rigtigt vara stilla då jag vill...men joråå ska försöka,fick slut batteri nu men så fort dom är laddade så kommer de,och visst! han är knallgul nu på huvudet nu code cool faktist [8D]
japp..hehehe..dom vill som it rigtigt vara stilla då jag vill...men joråå ska försöka,fick slut batteri nu men så fort dom är laddade så kommer de,och visst! han är knallgul nu på huvudet nu code cool faktist [8D]
har bytt vatten i dag nästan allt och vips så har hanen fått en annan färg...nu är de bara kinderna som är gul och är värkligen på g....skumt...nåja ska posta litekort snart
Kommentar