Trimaculatum 2005!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Ulf P

Anli,
    - Hur många gånger karets volym pumpar du runt ?
    - Vilket levandefoder brukar du ge lilltrisse samt hur ofta ?
    Har 2128 och 2028 i 900= 2,4 ggr. Lite i underkant vissa gånger, har precis lånat ut ett 1100 l/h powerhead till ett annat kar. Med den så fick jag dessutom bort lite mer småskräp som fastnade i filtermatteröret.
    Han får inget levande foder längre, är för stor och klumpig
    Sånt gillar de mer när de är små och mer energiska... upp till 15 cm typ.
    Anders L

Kommentar

• Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

Alltså......mina trimacs börjar färga ut sig nu och har växt kopiöst.

Så ser jag en som har fått sånnadära fläckar under ögonen....börjar misstänka att jag har inhandlat en FH grupp

Det ser ju f-n ut som maskara![:X]
      Mvh Alex

Kommentar

• anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

Fläckar under ögonen är snyggt och normalt på trimacs!
        Tyvärr har lilltrisse det bara på en sida...
        Anders L

Kommentar

• Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

Okey...härligt att höra Anders!
          Mvh Alex

Kommentar

• cikliderna
            Användare
            • November 2004
            • 164

citat:Ursprungligen skickat av Alexander Ylipää

Så ser jag en som har fått sånnadära fläckar under ögonen....börjar misstänka att jag har inhandlat en FH grupp

nu måste du börja posta lite kort alexander...är nyfiss och se hur dom ser ut ju...

Kommentar

• Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3615

citat:Ursprungligen skickat av cikliderna

citat:Ursprungligen skickat av Alexander Ylipää

nu måste du börja posta lite kort alexander...är nyfiss och se hur dom ser ut ju...

Bilder kommer nångong här i helgen Berra..så de är lungt!

En annan sak som är mindre rolig är det vad som hände mig/trimacsen här idag..

Hittade 2 gulliga skovelnosmalar som var omkring 10-12 cm stora. Jag slog till direkt! Jag kom hem och koppade in dem. trimacsen såg väldigt hungriga ut...bäst att mata dem så malarna får vara ifred. Visst..allt gick bra....malarna la sig och solade på två stenar....

Jag gick till datorn i några minuter tills jag hörde ett plask från karet. Då hade den största trimacen (10cm) Smällt av huvudet på ena skovelnosmalen, blodet sprutar och malen är stendöd. Några minuter senare slaktas den andra...lika brutalt...
              Nu sitter man här, med mätta och belåtna trimacs..
              Mvh Alex

Kommentar

• cikliderna
                Användare
                • November 2004
                • 164

tjosan hejsan...har uppat liten ny film på trimme som bara växer så att man inte tror de är sant....fan han är dryga 20 nu,svårt att mata han då han inte tycker om då man tar upp han i håven...men de är klart...skulle nog inte jag häller gilla....nåja har några grejer som jag lagt märke till då de gäller dessa härliga dödsmaskiner,ja de är faktist så har nu provat att ha de mästa med trimme och hans tjej,men de funkar bara inte han är otroligt skydande mot henne,fan jag törs knappt ändra en sten i karet nu,har fått mej ett bet faktist trodde att ääähhh har ju haft dessa ca och no har jag klarat mej,de var väll zonatan som fredrik har eller haft som endast nafsat på men men annars så har de ju gått bra och de har vart dom som varit rädd...men nu fan så fick jag mej ett bett...han tvekade inte en sekund,så jag förstår att de är nära yngel nu,ser att honan har pupillen ute mer och mer men hon är så mycke mindre än han och har set att han blirfrusterad ¨å hon inte är med på noterna,men vilka fiskar säjer då bara de,måste fråga om de är nån av er som har haft trimac,trimme som jag då kallar dena varelse,han gör volter och har sej,du anli som haft,gjorde din så....ja jag har ju hft rn del ca men dessa är de bästa,förutom jaggisar då...kan bara inte släppa de...men men,försöker att berätta lite iaf för er som har tänkt börja med dessa så får ni vara bered på att om ni har ett par så är de nog bara släppa hela karet åt dom....nåja gå in nu å kolla på mina pärlor
                filmade de just nu...

berra

Kommentar

• Laesk
                  Användare
                  • February 2004
                  • 2447

cikliderna: Vackert!
                  en fråga me.. såg jag fel eller har du discus i de vänstra ihop med jaggor å oscars? Funkar det? Blev bara så förvånad.
                  Lennart "Laesk" Axelsson
                  http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

Cikliderna: Jodå, Trisse gjorde volter han med, åtmindstånde när han gick i ett litet kar. Men Lilltrisse gör inga sådana konster, tråkmånsen.

Ps kollade filmen, visst är Trimacs underbara! Ditt exemplar ser ju kanon ut.
                    Anders L

Kommentar

• cikliderna
                      Användare
                      • November 2004
                      • 164

citat:Ursprungligen skickat av Laesk

cikliderna: Vackert!
                      en fråga me.. såg jag fel eller har du discus i de vänstra ihop med jaggor å oscars? Funkar det? Blev bara så förvånad.
                      japp har haft fyra stycken men sålde dom då jag skafade trimac fast den här marlboro red vart kvar så jag tänkte att han får väll vara kvar så länge han klarar sej,kör inte med lika ofta vatten byte nu som då jag hade discusar och måste säja att han värkar då inte må dåligt,svansar med scalarena och bara mår bra,så den blir nog kvar har ju som sakt en massa på upväxt nu så de är lite ont om utrymme just nu men tanken är att de ska bli ett påfågel par och ett jagga par i de karet...

Kommentar

• cikliderna
                        Användare
                        • November 2004
                        • 164

citat:Ursprungligen skickat av anli

Cikliderna: Jodå, Trisse gjorde volter han med, åtmindstånde när han gick i ett litet kar. Men Lilltrisse gör inga sådana konster, tråkmånsen.

Ps kollade filmen, visst är Trimacs underbara! Ditt exemplar ser ju kanon ut.
                        man tackar... ja vist är dom mysiga då dom gör dessa konster och är värkligen med på då man tar fram mat och kollar in dom....

Kommentar

• annahl
                          Användare
                          • February 2004
                          • 56

Hej.

Schyssta filmer, riktigt kul att se.

Tänkte bara fråga, det är så att min större trimac blir så häftigt randig när han och zebracikliden skall göra upp i karet. Är det så med era med lr är det nått som försvinner när de blir äldre/större?

Annars tycker jag det är häftigt med deras ilröda ögon :-).

tack för mig.

Kommentar

• anli
                            Användare
                            • March 2003
                            • 3740

Trimacs blir randiga när de är förbannad!
                            Anders L

Kommentar

• Uffeman
                              Användare
                              • February 2004
                              • 234

Dom blir väl randiga när dom leker också ?

Mitt par har precis lagt rom nu och honan är kolsvart och hanen randig. Eller så är han bara förbannad på käringen...

Kommentar

• anli
                                Användare
                                • March 2003
                                • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Ulf P

Dom blir väl randiga när dom leker också ?
                                Jovisst glömde det, men så har jag inget par heller... fast kanske imorgon em om det inte blir snöstorm. Hoppas kunna introducera två flicksnärtor i karet, sen får vi se hur det går!
                                Anders L

Kommentar

Arbetssätt...