här är en lite större bild. Den är lite missvisande då den största ser är nederst. Anledningen till att jag tror att det är en av varje kön är att dom vissar lite lekbeteende samt att dom var 3-4cm bägge två när jag köpte dom och den ena har verkligen dragit ifrån. Dom äter bra bägge två, eller rättare sagt frossar i sig. Dom står och tigger så fort dom ser att nån kommer in i rummet, riktiga matvrak.
Trimaculatum 2005!
Kollaps
X
-
1475L amerika
2*112L yngel
150L som jag ej bestämt ännu kom gärna med förslag
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=344738 -
-
citat:Ursprungligen skickat av svempa
här är en lite större bild. Den är lite missvisande då den största ser är nederst. Anledningen till att jag tror att det är en av varje kön är att dom vissar lite lekbeteende samt att dom var 3-4cm bägge två när jag köpte dom och den ena har verkligen dragit ifrån. Dom äter bra bägge två, eller rättare sagt frossar i sig. Dom står och tigger så fort dom ser att nån kommer in i rummet, riktiga matvrak.
nja ser lite skumt ut på bilde där iaf....ser lurt ut att de är två hanar...Kommentar
-
-
Nån som vill ha en eller byta mot en hona? Jag vet fel forum, ursäkta. Dom funkar nog bara ihop ett par veckor till jag antar att jag bara haft tur en så länge.1475L amerika
2*112L yngel
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=344738Kommentar
-
jo de kan nog bli livat sen då dom blir lite störe...sen värkar de vara dåligt på tjejfronten då de gäller dessa trimacs....heheheheKommentar
-
Ser ju lovandeut! Skall bli intressant att se om den slår om till gul grundfärg när den blir större som mina har gjort (Nuvarande exemplar är normalt gul, kan bli grön när den är rädd, randiga när den är förbannad)Anders LKommentar
-
se där...joråå min blir åxå randig då den blir förbanad...och då han gör till sej för honan..
honan blir åxå randig då dom *flirtar* med varan...ganska kul å se på faktist,väntar med späning då äggröret ska börja titta ut...
kring munen och och gällarna är den väldigt gul tycker jag,kanse syns lite dåligt på bilderna där.Kommentar
-
kom just på...har en bild som är lite dålig då han gruffar med jaggan..syns iaf att den ändrar täckning.....lägger ut den åxå
Kommentar
-
Riktigt fin, hur stor är han?1475L amerika
2*112L yngel
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=344738Kommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av cikliderna
kom just på...har en bild som är lite dålig då han gruffar med jaggan..syns iaf att den ändrar täckning.....lägger ut den åxå
Jag hörde för övrigt att Rolle hade fått in trimacs igårkväll men alla hade blivit sålda, kul i alla fall att det börjar dyka upp trimacs i handeln igen. En annan butiksägare sa att de amerikanska cikliderna nu har blivit populära igen medan malawi börjar bli opopulära, så det kanske är som med allt annat att det går i vågor. År 2005 kanske är syd- och centralamerikanarnas år.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
svempa:
ja de är lite svårt å mäta han...vill som it rigtigt vara still men skulle tro kring 18 cm då säjer jag inte för mycket ... är nog lite drygt de han växer så de knakar
mina fiskar går i 540liters,har två styckenKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av FI
citat:Ursprungligen skickat av cikliderna
Jag hörde för övrigt att Rolle hade fått in trimacs igårkväll men alla hade blivit sålda, kul i alla fall att det börjar dyka upp trimacs i handeln igen. En annan butiksägare sa att de amerikanska cikliderna nu har blivit populära igen medan malawi börjar bli opopulära, så det kanske är som med allt annat att det går i vågor. År 2005 kanske är syd- och centralamerikanarnas år.
Jag kommer naturligtvis sälja de flesta av dem, allt eftersom de växer. Återkommer när det är aktuellt.
Kan tyvärr inte ta bilder, eftersom syrran har glömt kameran i sthlm. så inga bilder förän februari.Mvh AlexKommentar
Kommentar