If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vilka trevliga filmer! Här har man precis hamnat bland diskusar och är livrädd för deras hälsa när de nafsar på varandra. Hmm får bli fler akvarier helt klart. Men dina förvuxna tetror ... ujuj de är riktigt fina och speciella! Aldrig sett dem förut vad jag kan minnas, vågar man fråga vad du fick ge för dem?
Hej en fråga till dig anli:
Jag har fått 3 st trimac som jag beställt det skulle vara 1 hane 2 honor men nu har jag läst inläggen och undrar, mina "honor" har ingen fläck på ryggfenan men dom är färglösare i kroppen än "hanen" som har väldigt fina färger fiskarna är ca 6-8 cm. Kan det vara rätt iallafall?
Du har väl sett mina småhonor... de är väl färglada så det räcker Kan inte tänka mig att färgen säger så mycket... iaf inte i den storleken,
Honor skall ha en ryggfläck (kan vara väldigt liten), har inte hört nått annat. Det visar sig nog rätt snart hur som helst, när de får växa till sig!
Hej Anli!Efter att studerat dina bilder+filmer på denna sida så tycker jag nästan att du får byta namn på lilltrisse,Han ä'r ju Stor grabb nu hehehe sicken bjässe.Gratulerar till leken hoppas det går bra.
mvh MJ
Hade Trisse fått leva och varit i Lilltrisse "byxor" nu... då hade han nog varit ciklidsveriges mest omskrivna fiskrackare
Märkligt vad namn sätter sig, har väldigt svårt för att skriva "den stora hanen", "trimaculatum hannen" osv.
Vem vet kanske Lilltrisses liv och leverne vore värt en artikel i framtiden... men först skall han bli en RIKTIG biff!
UJuj... ynglen blev frisimmande precis när vi åkte iväg till stämman!
Så det har varit en nervös helg, skulle det ligga ihälbitna fiskar i karet när man kom hem?
Men kom hem nyss, och det är bara en Fei feng som fått ett hugg i sidan. Trimacarna vaktar sin stora ýngelsvärm med lagom brutalitet... skönt!
Och en mycket dålig blixtbild där man ser fadern med några av yngeln (gissar på drygt 200 st):
Kommentar