shysst täckning på fenorna =)
Arowana
Kollaps
X
-
-
Scleropages jardinii
japp stämmer bra med namnet pleco visa böcker skriver med 2ii på slutet av jardinii vad som är rätt ingen aning hehe..=),min är helt cool rör ingen fisk än sålänge men går ihop med ganska stora CA ciklider som kan hävda sig bra .lite kul är den oranga färg punkterna på fenor även på fjällens bak kant.tog en bild till tyvärr lite suddig men men...fisken är ju nästan alltid i rörelse =)Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 May 2009, 09:14.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Micke Jarhljapp stämmer bra med namnet pleco visa böcker skriver med 2ii på slutet av jardinii vad som är rätt ingen aning hehe..=),
"Jardinii" verkar vara rätt - i alla fall skriver FishBase så, och det var den stavningen som William Saville-Kent använde när han beskrev arten 1892 (fast han kallade den Osteoglossum jardinii).Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Micke, hur stor e din Jardinii nu då?
Jag har en som e typ +30cm och den växer!!
Attityd har den, fast ännu hinner den inte att knipa Silverhajarna..Kommentar
-
Tjena Torsten !Min är runt 20cm skulle jag tro alltid påp G när det gäller mat vet inte hur många getingar den fick i sommar + en och annan daggmask som jag hittar i trädgårdennDär hinner ingen annan med.Men i övrigt så är han lugn ibland får han en smäll av en Festae Hane och det gillar han inte ger gärna igen bakifrån om han kan hehe..Köpte min i Åled ,var hittade du din?Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
Lyfter denna tråd och ställer frågan, vet någon om det går att se könsskillnad på silverArowana?
Mvh JockeMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ahh, ok. Hur stor, om jag får va nyfiken? Och vad går den med? Jag har letat runt lite men alla verkar vara överens om att det inte går att hitta några könsskillnader på dem. Ett tips annars är att leta på de amerikanska forumen, det är lite vanligare att man håller arowaner(?) på andra sidan pölen så de vet säkert mer om saken.Kommentar
-
Ahh, ok. Hur stor, om jag får va nyfiken? Och vad går den med? Jag har letat runt lite men alla verkar vara överens om att det inte går att hitta några könsskillnader på dem. Ett tips annars är att leta på de amerikanska forumen, det är lite vanligare att man håller arowaner(?) på andra sidan pölen så de vet säkert mer om saken.
Mmm får vända mig till andra sidan pölen och se om jag kan få några svar.Mvh Jocke
-
Hej Beast!
Tror inte man kan könsbestämma unga individer som din på 18-20 cm.
Men när det gäller fullvuxna indiver skall det kunna gå. Honor är i regel kraftigare än hanar (krävs ju då att man har ngt att jämföra med). Sägs att på äldre hanar så är underkäken markant längre än överkäken!!!
Mvh/Andreas.Kommentar
-
Hej Beast!
Tror inte man kan könsbestämma unga individer som din på 18-20 cm.
Men när det gäller fullvuxna indiver skall det kunna gå. Honor är i regel kraftigare än hanar (krävs ju då att man har ngt att jämföra med). Sägs att på äldre hanar så är underkäken markant längre än överkäken!!!
Mvh/Andreas.
Mvh JockeMvh Jocke
-
Hanen har större mun än honan, men jag tror ej det är rimligt att odla dom i vanliga akvarier.
Förresten ingen här på ciklid.se som köpte någon asiatisk arowana som akvarieteknik hade inne?Kommentar
-
Har ingen avsikt att försöka odla dom, var som sagt bara nyfiken. Är det bara vuxna man kan se den skillnaden på?Senast redigerad av JockeB; 13 October 2007, 18:50.Mvh Jocke
Kommentar