Välkommen till klubben Rickard!
Arowana
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen
Nu finns det äntligen en Arowana i Genarp också.
Blev ägare till en igår. Den är mellan 13-14 cm för tillfället och verkar trivas bra i mitt 540 l kar.
Tänkte först stoppa i den i mitt 3m kar, men efter Alex olycksfall med sin arowana tyckte jag att det var bättre att ha den i ett annat kar tills den är större än min TSNmal (som förresten käkade sin 1:a räka igår).
Lycka tillMvh AlexKommentar
-
-
citat:TSNmal (som förresten käkade sin 1:a räka igår).Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jag tyckte synd om min så oförargliga kibonde-mal (30 cm), min trimc attackerade och mobbade den hela tiden. Tills han lessnade och greppade trimacen runt hela huvudet och skakade runt. Det blev rejäla sår som tog några veckor att läka...
Malar är stenhårda när det gäller!Anders LKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av anli
Jag tyckte synd om min så oförargliga kibonde-mal (30 cm), min trimc attackerade och mobbade den hela tiden. Tills han lessnade och greppade trimacen runt hela huvudet och skakade runt. Det blev rejäla sår som tog några veckor att läka...
Malar är stenhårda när det gäller!mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
tjenare jag tänkte bara kolla vad ni matar era arowanor med. min är så petig med maten han får skalade räkor ibland å guldfiskar. det är roligt att se honnom jaga. Hikari pelets äter han inteKommentar
-
Hikari jumbopellets, fryst torsk och räkor. Någon småfisk är han inte intresserad av... han vill bara skyffla in pellets i mängd å parti. Nackdelen blir att han växer så fort [:O]
Anders LKommentar
-
Min får Frysfoder(Räkmix, Rödamygg, Mysis, Artemia) ibland även AN Cichlid Excel pellets. Finns det hemma får han även tinade räkor. Småfisk har jag inte provat ännu.. Han äter allt med god aptit, fast så ruskigt snabbt tycker jag inte han växer.Kommentar
-
jag vet inte om man kan kalla 5-8 cm för små fisk men han växer fort så ska nog förtsätta som jag har matta han hela tiden han mår ju braKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av tseppae
jag vet inte om man kan kalla 5-8 cm för små fiskAnders LKommentar
-
Sorg i Genarp. När jag kom hem igår efter Finnkampen så hittar jag Aragorn (arowanan blev snabbt en familjefavorit med namn och allt) avrättad.
Skyldiga var de kvarvarande friedrichstahliiynglen (40-50 st).
Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Nu är jag säker på att den är 50 cm:
jämför med den gamla bilden:
Visst har den vuxit
här en bild på en av "fei fengen" oxå, den mätte 25 cm i håven:
Anders LKommentar
-
Fräckt! Tänk om min lilla Aro kunde växa oxå.. Men fort går det inte!
Fei Fengen va helt klart Cool den oxå. Inget som din Arowana bryr sig om alls eller? Min sambo vill att jag kompletterar med flera Denisoniibarber, men dom känns mera som Dyrt levandefoder i framtiden..Kommentar
Kommentar