Anders, bara så du vet blir jag en aning avundsjuk på dina fiskar. Jag har ju bara jättebamsingar till malawirovciklider, men de däringa amerikanarna ser allt biffiga ut. När sedan arrowanan glider omkring blir det ännu mer frestande! =)
Arowana
Kollaps
X
-
-
Drop eye på arowana kan uppkomma om man har mindre fiskar i akvariumet på en lägre höjd än arowanan som inte blir uppätna och inget annat.
//DanneKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av mrgreed
Drop eye på arowana kan uppkomma om man har mindre fiskar i akvariumet på en lägre höjd än arowanan som inte blir uppätna och inget annat.
ps min arowana hade drop-eye även vid inköp, men det var inte lika uttalat och jag såg det inte, Kan anas på de första bilderna.Anders LKommentar
-
Jo annars är det ju rätt logiskt att dem tittar ner efter maten kanske då också bara med ena ögat...
Den spanar med ena ögat efter "mat" den inte får tag på:-)
Mvh
DanneKommentar
-
anli: My mistake, läste att det stod samma datum på arowanan som på trimacen som vaktade ägg, och läste fel, typ att det stod 2004 på trimacen (2005-04-09 Trimaculatum paret vaktar rom)...Kommentar
-
Var precis på ZooGiganten utanför Malmö. De har fått in ett gäng bebisar på ca 10cm. Är 290kr för mycket att ge? Vad tror ni om en i ett 600liters kar? Hur stor ska den bli innan den behöver större lägenhet?
MickeWDå var man medlem....!
"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar" Konfucius
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898Kommentar
-
citat:Var precis på ZooGiganten utanför Malmö. De har fått in ett gäng bebisar på ca 10cm. Är 290kr för mycket att ge? Vad tror ni om en i ett 600liters kar? Hur stor ska den bli innan den behöver större lägenhet?Kommentar
-
Ngn som vet en affär nära Lin, jön eller norrköping som säljer Arrowanor eller ngn som ligger hysat när dessa städer?Kommentar
-
Jag hade sån tur att jag köpte min på ZooAB i Lorensborg för 300 pix, arowanan var åtminstone över 2 dm. Dom hade yngel för samma pris, så jag blev nöjd, dom ville väl bli av med den (den och två red tail-malar ockupperade ett helt kar).
På Akvarietjänst brukar dom ligga strax över 300 för runt dm, så det är ett normalt pris (i Malmö).Kommentar
-
Läskigt fort min Arowana växer! Och så otäckt glupsk, man får nog passa fingrarna Kan nog gör ont om han får för sig att mina fingrar e gottegottgott...
Först slukar han så mycket hikari jumbopellets som det bara går, sen snor han stora fiskblocksskivor av crenichlan! Måste filam spektaklet nån gång. En enda stor mun helt enkelt!Anders LKommentar
-
Ja det låter som alla dina fiskar . . måste vara något i det där uppsala vattnet/Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.orgKommentar
-
-
citat:Ngn som vet en affär nära Lin, jön eller norrköping som säljer Arrowanor eller ngn som ligger hysat när dessa städer?Bara ekonomin och boytan sätter gränser...Kommentar
-
Anli den här burken liknar ju din!!!! Det är ju bara krokodilen som saknas????? http://www.flower-horn.de/amazonas_cichlid.htmlKommentar
-
Kommentar