Arowana

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

Anders, bara så du vet blir jag en aning avundsjuk på dina fiskar. Jag har ju bara jättebamsingar till malawirovciklider, men de däringa amerikanarna ser allt biffiga ut. När sedan arrowanan glider omkring blir det ännu mer frestande! =)
    Tony Englund

Kommentar

• mrgreed
      Användare
      • July 2002
      • 494

Drop eye på arowana kan uppkomma om man har mindre fiskar i akvariumet på en lägre höjd än arowanan som inte blir uppätna och inget annat.

//Danne

Kommentar

• anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

citat:Ursprungligen skickat av mrgreed

Drop eye på arowana kan uppkomma om man har mindre fiskar i akvariumet på en lägre höjd än arowanan som inte blir uppätna och inget annat.
        Jo har hört det oxå... men de som går ensamma får ju det oxå verkar det som? Börjar tro på att det är en kombination av miljö och kost... protein/fettrik mat och och typ det du nämner Mrgreed. medicinen verkar vara några månader i utedamm (lite problem med det i Sverige tyvärr).

ps min arowana hade drop-eye även vid inköp, men det var inte lika uttalat och jag såg det inte, Kan anas på de första bilderna.
        Anders L

Kommentar

• mrgreed
          Användare
          • July 2002
          • 494

Jo annars är det ju rätt logiskt att dem tittar ner efter maten kanske då också bara med ena ögat...
          Den spanar med ena ögat efter "mat" den inte får tag på:-)

Mvh
          Danne

Kommentar

• Nilssonnet
            Användare
            • March 2005
            • 102

anli: My mistake, läste att det stod samma datum på arowanan som på trimacen som vaktade ägg, och läste fel, typ att det stod 2004 på trimacen (2005-04-09 Trimaculatum paret vaktar rom)...

Kommentar

• MickeW
              Användare
              • December 2004
              • 113

Var precis på ZooGiganten utanför Malmö. De har fått in ett gäng bebisar på ca 10cm. Är 290kr för mycket att ge? Vad tror ni om en i ett 600liters kar? Hur stor ska den bli innan den behöver större lägenhet?

MickeW
              Då var man medlem....!

"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar" Konfucius

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

Kommentar

• Lundensis
                Användare
                • March 2004
                • 2262

citat:Var precis på ZooGiganten utanför Malmö. De har fått in ett gäng bebisar på ca 10cm. Är 290kr för mycket att ge? Vad tror ni om en i ett 600liters kar? Hur stor ska den bli innan den behöver större lägenhet?
                När den närmar sig halvmetern dvs. om ungefär ett år, är dags att flytta över den till ett större kar.

Kommentar

• ciklidmannen
                  Användare
                  • September 2004
                  • 24

Ngn som vet en affär nära Lin, jön eller norrköping som säljer Arrowanor eller ngn som ligger hysat när dessa städer?

Kommentar

• Nilssonnet
                    Användare
                    • March 2005
                    • 102

Jag hade sån tur att jag köpte min på ZooAB i Lorensborg för 300 pix, arowanan var åtminstone över 2 dm. Dom hade yngel för samma pris, så jag blev nöjd, dom ville väl bli av med den (den och två red tail-malar ockupperade ett helt kar).

På Akvarietjänst brukar dom ligga strax över 300 för runt dm, så det är ett normalt pris (i Malmö).

Kommentar

• anli
                      Användare
                      • March 2003
                      • 3740

Läskigt fort min Arowana växer! Och så otäckt glupsk, man får nog passa fingrarna Kan nog gör ont om han får för sig att mina fingrar e gottegottgott...
                      Först slukar han så mycket hikari jumbopellets som det bara går, sen snor han stora fiskblocksskivor av crenichlan! Måste filam spektaklet nån gång. En enda stor mun helt enkelt!
                      Anders L

Kommentar

• GoSatta
                        Användare
                        • February 2003
                        • 1686

Ja det låter som alla dina fiskar . . måste vara något i det där uppsala vattnet
                        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                        http://www.gosatta.org

Kommentar

• anli
                          Användare
                          • March 2003
                          • 3740

ja, för jag matar ju så försiktigt eller hur!
                          Anders L

Kommentar

• Jorsa
                            Användare
                            • December 2003
                            • 199

citat:Ngn som vet en affär nära Lin, jön eller norrköping som säljer Arrowanor eller ngn som ligger hysat när dessa städer?
                            Jag har för mig att jag såg minst en Arowana på Aquarium Africa i NKPG i förra veckan, ring och hör med dom.
                            Bara ekonomin och boytan sätter gränser...

Kommentar

• Leopoldi
                              Användare
                              • February 2004
                              • 1082

Anli den här burken liknar ju din!!!! Det är ju bara krokodilen som saknas????? http://www.flower-horn.de/amazonas_cichlid.html

Kommentar

• Nyllet90
                                Användare
                                • October 2004
                                • 1133

Vilka enorma fiskar! Det märks att ni inte har några anti-akvarie föräldrar!
                                Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

Arbetssätt...