If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Någon nämnde väl tidigare att de fick drop-eye för att de inte använde musklerna lika mycket i akvarium som de gör i det vilda. Tyckte själv det lät väldigt trovärdigt.
Annars är säkert Lundensis tips om mer levandefoder bra i vilket fall som helst, allt som aktiverar en utpräglad rovfisk till mer än att bara titta på ägaren och tigga mat tror jag är positivt.
att den inte aktiverar musklerna tror jag inte på för fem öre!!!
i Asien är arowanor VÄLDIGT populära och man ser odm över allt i akvarium som i princip är lika långa som arowanan själv. Där får dom inte mycket chans att röra på sig men dom får dock väldigt bra foder bestående av i princip enbart levande fiskar.
men dom får dock väldigt bra foder bestående av i princip enbart levande fiskar.
Då aktiverar de musklerna, inte lika mycket som om något intresserar dem ovanför ytan men det är ju svårare att fokusera blicken på en fisk som försöker fly än en pellets som flyter med strömmen.
Nej jag har ärligt talat ingen aning, det verkar ju mysko att det har gått så snabbt, även om det skulle bero på fodret. Har du läst vad de säger på de amerikanska forumen? De borde väl ha koll på det där.
Här har de en liten diskussion på arofanatics. Av den här diskussionen att döma verkar det bero både på fodret och om det finns något som får dem att vilja titta uppåt. Vet inte hur kunniga de är givetvis.
Det verkar skumt det här med dropeye. Hörde aldrig talas om det när jag hade min arowana och min fick aldrig det. Jag hade den å andra sidan bara i 1,5 år. Min fick blandad kost bestående av pellets, fisk, räkor, fiskbullar, musungar, mask och om jag inte minns fel gräshoppor.
Rätt märkligt (och intressant) att det är så många bud om orsaken på alla forum, ofta anges både kost och omgivning.
Mycket tro och tyckande i detta, som det brukar vara i akvaristiken
Kommentar