Arowana

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vomera
    Användare
    • June 2004
    • 102

Du har redan haft Arowanan i 3 månader ser jag Anli

Skönt att den äntligen åt iaf så du slipper bekymmra dig för det något mer.

Min Arowana äter fortfarande glupskt och ska snart få flytta in i ett större kar så fort det inhandlats !

Kommentar

• imported_n/a
      Användare
      • November 2004
      • 572

3 månader?...harrsk!jaha men provade du syrsor anli...eller fick du den att ta pellets?Sen den stora frågan...vad gör storkäft på natten?Går den ner o undersöker dom nedre regionerna(jakt) eller?Vart inte klok på detta!

Kommentar

• tropfrog
        Användare
        • July 2003
        • 1836

050218-0580223.....3 månader??? Jag får det till 5 dagar.
        Ganska så bra att få igång den på så kort tid.
        MVH
        Magnus

Kommentar

• anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

citat:Ursprungligen skickat av hutti

3 månader?...harrsk!jaha men provade du syrsor anli...eller fick du den att ta pellets?Sen den stora frågan...vad gör storkäft på natten?Går den ner o undersöker dom nedre regionerna(jakt) eller?Vart inte klok på detta!
          Han aldrig prova syrsor! Den tar räkan i snöret på natten och stora pellets på dagen... inga stora mängder, men ett par stycken.
          citat:050218-0580223.....3 månader??? Jag får det till 5 dagar.
          Ganska så bra att få igång den på så kort tid.
          Har tydligen skrivit nåt konstigt datum på hemsidan
          Javisst gick det fort! Kändes ju så hopplöst först, å sen inga problem... den verkar ju vara van med Hikari gold pellets... rör inte arowana specialvarianten
          Anders L

Kommentar

• Vomera
            Användare
            • June 2004
            • 102

Nyfiken på hur du gör med räkan som du hänger i ett snöre Anli. Hänger du den lite över vattenytan eller låter du hela räkan vara under vatten ?

Kommentar

• GoSatta
              Användare
              • February 2003
              • 1686

när jag hängde räkoo lät jag dom ligga flytande på ytan men hade sytråden så dom stannade på samma ställe. Sen måste jag också hålla med om syrsorna, mycket bra mat och uppskattades rejält av min arowana.
              /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
              http://www.gosatta.org

Kommentar

• anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Vomera

Nyfiken på hur du gör med räkan som du hänger i ett snöre Anli. Hänger du den lite över vattenytan eller låter du hela räkan vara under vatten ?
                Jag skalade bort huvud och ben, knöt en sytråd i "skalstjärten" lossade räkan i skalet så den bara precis satt fast. Fäste tråden så att räkrumpan doppades i vattnet. Då fick den vara i fred för de andra fiskarna. På morgonen är det bara skalstumpen kvar i snöret,
                Anders L

Kommentar

• MagnusL
                  Användare
                  • January 2004
                  • 326

Undvek den här tråden in i det sista.. För jag viste vad som skulle kunna hända.. Nu vill jag också ha en Arowana..
                  Magnus Lovgren

Kommentar

• Lundensis
                    Användare
                    • March 2004
                    • 2262

citaten måste jag också hålla med om syrsorna, mycket bra mat och uppskattades rejält av min arowana.
                    Det kan jag tro. Gav själv gräshoppor till mina ciklider. De var helgalna i dem och höll på att bli överviktiga. Det är bra krut i gräshoppor, rent näringsmässigt alltså.

Kommentar

• anli
                      Användare
                      • March 2003
                      • 3740

Värdelöst
                      Jag köpte 10 st syrsor... matade med två och dessa bor numera i den stora roten (i smörgåskrassen som växer ovanpå vattenytan, kommer du ihåg Gosatta!). Törs tusan stoppa i resten, då har jag värsta filharmonikerna under aluminiumrampen! Arne arowana var inte ett dugg intresserad utan tog sina Hikaripellets i stället
                      Nej, tar resten av syrsorna till jobbet på måndag och matar chokladciklider i stället.
                      Anders L

Kommentar

• GoSatta
                        Användare
                        • February 2003
                        • 1686

hahah växter det eländet kvar? =)

heter arowanan Arne?? haha det hette min också, en av dom få fiskarna jag har haft som någonsin har fått ett namn =)
                        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                        http://www.gosatta.org

Kommentar

• MagnusL
                          Användare
                          • January 2004
                          • 326

Har kollat runt lite på Silver Arowanor och det verkar vara ganska stor skillnad på priser.. Är det bara storlek som avgör eller finns det något man skall titta efter? Antar att "drop eye" är en grej som drar ner priset exempelvis?
                          Magnus Lovgren

Kommentar

• imported_n/a
                            Användare
                            • November 2004
                            • 572

Hupp!Du måste få din arrro medveten att det är krubb på g...går ju liksom inta att släppa syrsorna vind för våg

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

citat:Ursprungligen skickat av MagnusL

Har kollat runt lite på Silver Arowanor och det verkar vara ganska stor skillnad på priser.. Är det bara storlek som avgör eller finns det något man skall titta efter? Antar att "drop eye" är en grej som drar ner priset exempelvis?
                              min hade ingen eyedrop och kanonfenor... det är en fri marknad och handlarn tar vad han tar vad han tycker sig kunna få!

citat:hahah växter det eländet kvar? =)

heter arowanan Arne?? haha det hette min också, en av dom få fiskarna jag har haft som någonsin har fått ett namn =)
                              Smörgåskrassen är outslitlig om än på tillfällig nedgång!
                              Arne är ett fint namn... går liksom inte att undvika
                              Anders L

Kommentar

• anli
                                Användare
                                • March 2003
                                • 3740

citat:Ursprungligen skickat av hutti

Hupp!Du måste få din arrro medveten att det är krubb på g...går ju liksom inta att släppa syrsorna vind för våg
                                Äsch pellets tog han istället, alldelse intill det sprattlande krypet!
                                Anders L

Kommentar

Arbetssätt...