Arowana

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Vomera

Anli: Vad har du försökt locka Arowanan med för foder ? Min äter gladeligen både flingfoder och pellets och är inte blyg för att käka levande heller självklart.
    Har provat Hiakri arowana pellets (carnivor, flytande_) och vanliga pellets, och alldeles nyss levande vita mygg... ingen succe än
    Prova med röda mygg i kväll. Sen har den ju knappt acklamtiserat sig! Den blir nog sugen om några dagar... den kan ju knappast ha svält sig till 35 cm
    Anders L

Kommentar

• GoSatta
      Användare
      • February 2003
      • 1686

min silverarowana åt inte dom första dagarna, jag fick igång den med hjälp av räkor på sytråd som jag satte fast i täckglaset och lät den flyta där (kanske inte går lika bra hos dig efter som dom andra fiskarna nog också gillar räkan =) ) men efter att ha nosat på den ett tag och ätit två tre stycken så släppte allt, sen åt den allt.
      /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
      http://www.gosatta.org

Kommentar

• anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

Skall testa räktricket, Mats! Sounds like a cunning plan!
        Btw: Anette blev helfrälst när hon såg den "live".. "ååh va vacker den är!" Hon tyckte de bildexempel jag hade visat henne var skitfula (tyckte tom lagrets stora så ful ut), hade inte fattat varför jag ville ha den trista firren
        Anders L

Kommentar

• Lundensis
          Användare
          • March 2004
          • 2262

citatilverarowanan är däremot inte lika aggressiv som den austr/asiatiska, så jag tror att du kommer få problem så småningom Anli. S-arowanan är ganska dålig på att försvara sig, och jag har flera kompisar som blivit av med sina då dessa blivit ihjälhuggna av ciklider.

Jag har dock också kompisar som haft flera silverarowanor tillsammans med en del ciklider, en av dom hade 2st 50-60cm i en 720L. Detta funkade bara för att cikliderna inte skadade arowanorna. Ni som åker till trop akvarieimport här i götet kan numera se dessa arowanor i butikens 900L.
          När sydamerikanska arowanor är små kan de vara "ömtåliga", men när de väl vuxit till sig ca 40 cm, kan de bli rätt tuffa och tåler rejält med stryk. Dessutom är de betydligt snabbare än ciklider. Min arowana satte en 30 cm Parachromis motaguensis-hane på plats (och det säger inte lite det). Även om arowanan drog på sig rejäla sår på sidorna gav den sig inte. Motaguensishanen fick ge sig först och såg ganska uppriven ut i huvudet. Striden pågick i ca en timme. Arowanan var ca 45-50 cm vid det tillfället.

Kommentar

• anli
            Användare
            • March 2003
            • 3740

[u]Lundensis: Kul att den kan försvara sig!

Fast här behövs det inte alls, hur lugnt som helst... ingen aggression från varken Crenicichlan eller trimaculatumen.
            Men hos min citrinellum så skulle jag inre vilja släppa ner den... han är för aggressiv mot allt och alla... samt att karet är bara 150 cm.
            Tyvärr så blev räkorna i snören orörda, men jag provar i kväll igen... i värsta fall så får det bli en påse guppy/sebrafiskar senare i veckan.

mer bilder:

Anders L

Kommentar

• imported_n/a
              Användare
              • November 2004
              • 572

givetvis måste jag in o tjata här med[8D],Har också haft silver arrowana till drygt 40+,min åt pellets,fisk(som fick en smäll innan så de låg o snurrade i ytan)...men framför allt! syrsor....bara o glida ner o köpa ett antal o "vispa" ner....Vet ju att du har fler sorter i ditt kar anli,,,,så du kan kanske mata på de övriga lite innan du serverar "matvägrarn"

Kommentar

• anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

citat:Ursprungligen skickat av hutti

givetvis måste jag in o tjata här med[8D],Har också haft silver arrowana till drygt 40+,min åt pellets,fisk(som fick en smäll innan så de låg o snurrade i ytan)...men framför allt! syrsor....bara o glida ner o köpa ett antal o "vispa" ner....Vet ju att du har fler sorter i ditt kar anli,,,,så du kan kanske mata på de övriga lite innan du serverar "matvägrarn"
                Skall absolut prova syrsor...!
                Jag tokmatar alla fiskarna just nu... det ser ut som den blir lite sugen när de andra äter (det var likadant med Johannan).
                Anders L

Kommentar

• Orppo
                  Användare
                  • September 2004
                  • 518

det är kanonmat med syrsor,problemet är att de är så vidrigt att ta i dom.

Kommentar

• Daniel Odell
                    Användare
                    • January 2003
                    • 2437

mes
                    fish r friend

Kommentar

• Ricard
                      Användare
                      • August 2003
                      • 476

Daniel, du verkar vara en riktig karlakar! [8D] Gör om det här då...
                      Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

Kommentar

• Daniel Odell
                        Användare
                        • January 2003
                        • 2437

slang han i fritösen så äter jag honom sen (hoppas han är godare än syrsor)
                        fish r friend

Kommentar

• GoSatta
                          Användare
                          • February 2003
                          • 1686

Jo Daniel är ju ett stort fan av friterade insekter =)

/Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                          http://www.gosatta.org

Kommentar

• anli
                            Användare
                            • March 2003
                            • 3740

Är det mycket fet mat?
                            Anders L

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

Yees! Arowanan tog en Hikari jumbopellets när jag satt och läste en bok vid karet i kväll! Vilken lycka... å så en till!
                              Tänk att så små saker kan göra en så glad
                              Anders L

Kommentar

• Alexander Ylipää
                                Användare
                                • October 2003
                                • 3615

citat:Ursprungligen skickat av anli

Yees! Arowanan tog en Hikari jumbopellets när jag satt och läste en bok vid karet i kväll! Vilken lycka... å så en till!
                                Tänk att så små saker kan göra en så glad
                                Härligt att han äntligen smakade, frestelsen blev för stor? Har du sett om han har hoppat något?

Han ser verkligen sur ut på bilderna[xx(]
                                Mvh Alex

Kommentar

Arbetssätt...