Arowana

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

Låter bra Mats, det var altså ett extremfall. I min lilla oas till trädgård är det så stillsamt ju. Eller Hur!
    Så nu har chansen för att det blir en arowana i dammen ökat rejält
    Anders L

Kommentar

• Ricard
      Användare
      • August 2003
      • 476

citat:Ursprungligen skickat av Tony

Rent trams, men borde inte "din Thailändske kamrats mosters pappa" bli "din Thailändske kamrats morfar"?
      Ja, "rent trams", det skulle de lärare jag har också säga om jag uppgav Thailändske kamrats mosters pappa som referens men å andra sidan så är detta ingen vetenskaplig miljö utan en förening med likasinnade som försöker hjälpa varandra genom att dela erfarenheter... Stackars fiskkrake som fick utstå det kinesiska nyåret...

Anli, heja heja! Skall bli roligt att se hur ditt projekt lyckas!

Mvh.
      Ricard

Edit: ps. vad gillar du min profilsignatur med länkarna..? Bättre än min tidigare "novel"..? ds.
      Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

Kommentar

• Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

hehehe mats jag ska erkänna att jag inte alls kom ihåg vems arowana det var, bara att det var nån av de äldre i släkten. men nått måste jag dra till med hehehe.

Hoppande fisk + små dammar utan sluttande kanter = olyckor måste hända ibland. Inte hjärnkirurgi direkt.
        fish r friend

Kommentar

• anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

Ok, inhandlade idag med Daniels bistånd denna skönhet på Fridhelms zoo i Stockholm:

Rosa fina fenor och fjäll, lite mager dock. +30cm, ser ut att funka kanon med Trimac och crenicichlor. Bra pris oxå, 490 spänn e helt ok!
          Anders L

Kommentar

• Daniel Odell
            Användare
            • January 2003
            • 2437

jag vill se en bild på hela karet med honom i .. lite proportioner liksom!
            fish r friend

Kommentar

• Vomera
              Användare
              • June 2004
              • 102

490 spänn var ett kanonpris ! Jag betalade 400 spänn för min på 15 cm.

Ja ge oss en bild över hela karet med firren i !

Kommentar

• Zoonie

Jag håller en australiensk arowana med en flowerhorn/trimac i mitt 540. Både arowanan o trimacen är bråkmakare så dom ryker ihop ofta, men båda är ungefär lika stora, runt 20-25cm, så det brukar bli lugnt efter ett tag.

Silverarowanan är däremot inte lika aggressiv som den austr/asiatiska, så jag tror att du kommer få problem så småningom Anli. S-arowanan är ganska dålig på att försvara sig, och jag har flera kompisar som blivit av med sina då dessa blivit ihjälhuggna av ciklider.

Jag har dock också kompisar som haft flera silverarowanor tillsammans med en del ciklider, en av dom hade 2st 50-60cm i en 720L. Detta funkade bara för att cikliderna inte skadade arowanorna. Ni som åker till trop akvarieimport här i götet kan numera se dessa arowanor i butikens 900L.

Kommentar

• anli
                  Användare
                  • March 2003
                  • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell

jag vill se en bild på hela karet med honom i .. lite proportioner liksom!
                  Tjat tjat...ok då!

Anders L

Kommentar

• anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Zoonie

Jag håller en australiensk arowana med en flowerhorn/trimac i mitt 540. Både arowanan o trimacen är bråkmakare så dom ryker ihop ofta, men båda är ungefär lika stora, runt 20-25cm, så det brukar bli lugnt efter ett tag.

Silverarowanan är däremot inte lika aggressiv som den austr/asiatiska, så jag tror att du kommer få problem så småningom Anli. S-arowanan är ganska dålig på att försvara sig, och jag har flera kompisar som blivit av med sina då dessa blivit ihjälhuggna av ciklider.
                    Nja, här har Lilltrisse redan lessnat och struntar i den konstiga fisken. Ser ut funka bra, hoppas det håller i sig.
                    Anders L

Kommentar

• Leopoldi
                      Användare
                      • February 2004
                      • 1082

Fy fan vilken grym burk du har anli......kanon häftiga fiskar.

Kommentar

• Akvaristen
                        Användare
                        • May 2004
                        • 48

Jag skulle inte våga lägga en pingisboll i akvariet nu när arowanan med lätthet skulle kunna svälja den samt att den kan fastna i halsen.

anli: snygg arowana och lycka till med den.

Mvh
                        David

Kommentar

• anli
                          Användare
                          • March 2003
                          • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Akvaristen

Jag skulle inte våga lägga en pingisboll i akvariet nu när arowanan med lätthet skulle kunna svälja den samt att den kan fastna i halsen.
                          Tror jag hoppar över det, det är ju ett inrett kar med en massa prylar i ytan att "titta" för arowanan. Förhoppningsvis är det större risk för "drop-eye" i kala burkar jag sett på nätet... helt utan stimulans.
                          Rätt kul å se ur den utforskar (helt i fred!) och tar nya cruising vägar runt i karet.
                          Käkar förstås inte i dag heller, skall ut å handla lite röda och levcande mygg. Det är ju Lördag!
                          Anders L

Kommentar

• Vomera
                            Användare
                            • June 2004
                            • 102

Anli: Vad har du försökt locka Arowanan med för foder ? Min äter gladeligen både flingfoder och pellets och är inte blyg för att käka levande heller självklart.

Ett tag lät jag maten gå tillsammans med Arowanan och kunde med jämna mellanrum räkna ner antalet zebrafiskar. Det verkade faktiskt som att den åt dom under natten.

Kommentar

• Akvaristen
                              Användare
                              • May 2004
                              • 48

Du kanske skulle kunna ha det nu när den inte är så stor än. Vet inte hur stor munnen är på din.

Min har dropeye på ena ögat men det har han fått det senaste året. Han är 60+cm det är därför jag inte vågar mig på pingisbollarna. De blir riktigt maffiga när de får lite storlek och glider runt i akvariet. De verkar också bli lunganre med storleken, för ett halvår sedan kunde inte jag stoppa ner händerna i akvariet utan att en målsökande torped kom. men nu gör han inte så längre och det är tur då det svider att bli biten av en 60+cm arowna .

mvh
                              David

Kommentar

• pirran
                                Användare
                                • December 2004
                                • 186

ville bara säga att det finns en annons på allaannonser.se där de säljer 5 pirayor ca 15 cm + 1 silver arowana vet ej hur stor men den ser stor ut på bilden allt för 700:- funderade på att köpa men tror det blir för trångt, vill ha fler pirayor ca 3 till.
                                pirran

Kommentar

Arbetssätt...