Vem vet det kanske är den dåliga sommaren som sätter griller i huvudet på mig. Arowanan kunde vara kul att hå då den väl mest håller till uppe vid ytan, den stör väl inte cikliderna alltför mycket då får jag väl hoppas.
Arowana
Kollaps
X
-
-
citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen
Arowanan kunde vara kul att hå då den väl mest håller till uppe vid ytan, den stör väl inte cikliderna alltför mycket då får jag väl hoppas.Anders LKommentar
-
Hepp!!
Blev en liten arowana för mig. Hon döptes vid dopet (inkoppningen) till Alice. Just nu är hon i ett 70 liters och ska försöka få igång aptiten först och främst.Mvh AlexKommentar
-
Juppi juppi, hon äter!
Hikaripellets slinker ner lätt, men blir rädd så fort man närmar sig karet. hmm..kanske ska lägga i mer växter på botten.Mvh AlexKommentar
-
Arowana är coola!, En anställd på Aquaria vattenmuseum berättade om en episod med en stor arowana, En besökare hade sträckt ut sej över dammen och vips så hoppade en meterstor arowana upp och gav personen en kyss på handleden!Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen
Men var får man tag på en arowana i södra Sverige?Mvh AlexKommentar
-
Nja, Stockholm är kanske södra Sverige för dig, men för mig tillhör det norraÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jäger zoo bakom jägersro är det ställe jag oftast sett på, även ABC Zoo (den som ligger på Lorensborg) och Zoogiganten har jag sett på. Har inte varit på något av ställena nyligen dock.....
Blir salt igen för mig, lockelsen blev för stor....Kommentar
-
alex vilket kar ska du ha din arowana i sen då? 720L karet eller odlingen?
//tomKommentar
-
Får se. Ska imorrn gå och kolla på ett 540 som ska till lokalen. Men i slutändan hamnar den nog i det största karet jag har då den har nått över 30 cm.Mvh AlexKommentar
-
Köpte min arowana på ZooAB i Lorensborg för 300 pix, riktigt fin. Var runt 25 cm lång. De hade även små som i princip precis hade blivit av med gulesäcken (eller vad den nu heter) som också kostade 300, så de ville väl bli av med den stora. Sen så slog mina påffar ihjäl arowanan...
De brukar även ha arowanor på Akvarietjänst. Beroende på hur mycket cash du har så såg jag en svart arowana i Helsingör, var väl en 40 cm och riktigt aggro, högg mot rutan när man stack fram handen. Kostade bara 1400 kr. Danska. )Kommentar
-
Lite offtopic, men jag var nyss inne på Mattias zoonen, och damn! Det var skrämmnade! Jag heter också Mattias Nilsson, bor i Malmö, likadant skägg och också kort hår... hade jag inte varit så bakfull hade jag kunnat ta bild på mig själv så ni hade sett likheterna!Kommentar
-
jo man är inte direkt orginell, hade en Mattias Nilsson till i min klass hela grundskolan....Kommentar
-
Det blir till att ringa till Zooab och akvarietjänst imorgon!
Svart arowana hade ju varit fint att ha, dessutom så skall vi till bakken på tisdag. Men jag är tveksam till att resten av familjen tycker att vi gör av med 1400 på en fisk och sedan bara går runt och tittar på när andra åker karuseller...tyvärr...Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
Kommentar