If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Min arrowana är på hugget mer och mer...han skrämmer slag på frugan när hon slänger i pellets . Snodde en stor bit torsk för den stora crenicichla Johanna honan nyss! De har verkligen en hatkärlek till varandra... Arrowanan glider ner och "stöter" på henne när han inte har nåt annat för sig. Och hon svassar tillbaka ibland... mycket skumt! Men rätt var det är så blir det utfall och attacker från båda! Fattar inte vara de skall behöva ha nåt med varandra att göra...
Tyvärr har arrowanan utvecklad en rätt kraftig "drop-eye" på ena sidan (vad fort det gick!), den andra är dock helt normal. Kanske har nåt med kosten att göra? Är det någon som har lyckats få "drop-eye" att gå tillbaka?
Anli: Om dropeye beror på kosten (vilket jag inte vet), så prova med/utöka mängden levandefoder alt. räkor, insekter, eftersom det är en renodlad rovfisk.
min gick på räkmix (60 - 70%) pellets (10%) räkor, fryst fisk, syrsor etc. resten. Sen åt den en hel del tetror också för den delen men den hade aldrig några problem.
Kommentar