Guide Till Omsilikoning Sökes!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • it_mutt

Guide Till Omsilikoning Sökes!!

Köpte ett 90L ramakvarium som vid första testet verkade läckagefritt. Rengjorde sjösand och donade och hade mig, fyllde idag på och insåg att f*nskapet läcker iaf. Nåja, visade sig att jag har en tub svart akvariesilikon liggandes och allt annat som kan tänkas behövas.

NU till saken; jag behöver en guide. Jag har aldrig gjort det här innan och känner inte heller någon som har. Tror nog inte att det kommer vara för svårt för mig heller, men en guide skulle inte skada.

Någon som kan ge det här eller ge en länk?
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 1159

Det kan nog hjälpa lite på traven om du talar om var akvariet läcker. DVS om det är i botten eller sidorna eller i ovankant.
    // Magnus Arvidsson

Kommentar

• ZakatH
      Användare
      • April 2004
      • 313

Ta bort allt invändigt silikon, maskera så att det itne blir en massa kladd när du ska ha i nytt silikon.

Kommentar

• it_mutt

Biblo...det är i botten, men jag tänkte faktiskt göra om hela, då jag är lite skeptisk till hurvida det verkligen är akvariesilikon dom använt innan, och nu finns det ju en anledning s.a.s.

Kommentar

• Byttorp
          Användare
          • November 2003
          • 1585

Vill inte verka pciky, men det finns hur många trådar som helst om detta....inte minst så kan du kolla in denna..

(för där har jag själv skrivit..hehe...)
          Lycka till!
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

Kommentar

• it_mutt

Byttorp ... jamen har man sett. Får väl inse att jag sökt på fel saker då. Men det ser ju uppenbarligen ut som en "isiotsäker" guide. tackar

Kommentar

• Bilbo
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 1159

Byttorp!
              När du lägger in en länk till detta forum, ta då bort "&SearchTerms=t" i slutet av url;en, det blir lite lätare att läsa då
              Bara en vädjan!
              // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Byttorp
                Användare
                • November 2003
                • 1585

Bilbo....du som moderator kan väl gå in och ändra på det så där lite käckt då...*ler*
                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                Ordförande GCG

Kommentar

• Cutekid
                  Användare
                  • January 2003
                  • 3368

Tja !

Ta en titt på denna länken. Du måste dock regag dig på forumet.

Lycka till
                  Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

Arbetssätt...