Akvarielagret!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oveb
    Användare
    • July 2004
    • 125

    #31

    Fast man kan ju gissa att Akvarielagret har försäljning som sin huvudinkomst medans Akvarieleasing antagligen har butiken lite som sidoinkomst/lager...

    Men å andra sidan så klarar leasing ofta av att konkurrera prismässigt med internetbutikerna men det händer nog aldrig på lagret.

    Svåra att jämföra dom butikerna, jag besöker båda ganska så ofta...
    Min blog

    Kommentar

    • ralp
      Användare
      • November 2004
      • 70

      #32
      citat:Ursprungligen skickat av jennypet

      ... å man får vänta länge innan nån behagar sig att ens märka att de är fler i butiken som kanske behöver hjälp eller så ...
      Jag tycker att det är skönt om personalen är inte så PÅ direkt. Oftast vill jag bara titta i lugn och ro på alla fina fiskar och drömma mig bort. Sedan när jag är tillbaka och det ät dags att fixa själva ärendet så går jag på någon och allt går jättefort. Jag tycker även att de är väldig trevlig på telefon (och tålamodig)!

      Skall tillägas att jag har aldrig varit hos Akvarieleasing men däremot hos en annan "stor" affär i STHLM där just mina fiskar var dyrare plus att de satt i ett allt för litet kar med fel inredning. Jag köpte iallafall en fisk där - mest för att jag tyckte synd om de.

      Hejhopp. Ralp

      Kommentar

      • jennypet

        #33
        nej de ska inte vara på. men de kan lite försiktigt bara säga att behöver ni hjälp så säg till.. eller om de frågar om man behöver hjälp

        går man sen till kassan så är de oftast ingen där utan man får vänta tills de pratat klart med sina kompisar sen är de relativt korta å så återgår dom till sina kompisar.

        kanske bara jag men jag vill ha en personal som vill ha sina kunder där och som gärna vill ta hand om sina kunder.
        de har iaf jag uppfattat oxå när jag jobbade i djuraffär.. alla vågar i fråga å blir jätteglada när man komemr fram å lite försiktigt frågar om de vill ha hjälp eller råd.

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

          #34
          går man sen till kassan så är de oftast ingen där utan man får vänta tills de pratat klart med sina kompisar sen är de relativt korta å så återgår dom till sina kompisar.

          kan bara komentera att om någon tror att man har sex stycken annställda som gärna får prata med sina kompisar hellre än att ta hand om kunder,
          ibland så är det så att dom som ser ut som kompisar är också kunder eller leverantörer kan även vara så att man inte kan släppa det som man håller på med för ögonblicket.
          vänligen
          Christer
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • jennypet

            #35
            hmm varje gång alltså... ojoj... men måste då alla 6 anställda stå å prata???
            även mina föräldrar som varit inne hos er har reagerat...
            visst förstår jag att man kanske prioriterar vissa kunder men man ska alltid vara trevlig och service minded

            Kommentar

            • deathdealer
              Användare
              • August 2004
              • 1639

              #36
              jennypet; det där är en extremt svår situation!!!
              Av egen ERFARENHET, så tycker jag att man som chef/anställd ALLTID ska ge den kund som söker kontakt eller kommer in i butiken en BLICK dvs "du, jag har sett dig, och leeeeee, för att visa att man kommer så fort jag är klar med detta..." så att den personen som väntar inte känner sig förbigången!

              OM det (gud förbjude) är POLARE/VÄNNER som är på besök, så TAR MAN HAND OM KUNDEN FÖRST!!! Tycker synd om den som arbetade för mig, som lät kallprat med polare gå före våra kunder...*asg*

              Det går ju faktiskt att bryta ett samtal, om det är så att det inte gäller affärer, t.o.m ta den väntande kunden före om det är ett snabbare ärende!

              Det är ABSOLUT inte min sak att tala om för verken Akvarielagret eller någon annan hur de ska sköta om sina kunder, gör dom fel...får dom lida, vilket dom kommer märka i kassan!!! *skrattar*

              Vänliga SÄLJHÄLSNINGAR Deathdealer - är glad idag![8D]
              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

              Kommentar

              • JensJ
                NCS Medlem
                • June 2002
                • 67

                #37
                Att ge tips till medlemmar i en förening (läs NCS) är ju helt OK och bara för att peka på att det finns bra affärer utanför storstadsregionerna så kan jag rekommendera ett besök på Akvarievalvet i Norrköping. Dessutom är det en sponsrande butik som erbjuder medlemsrabatter

                Kommentar

                Arbetssätt...