Akvarielagret!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Det jag vill säga med detta är att det är väldigt mycket värt att ha en akvaristbutik som kan dela med sig av sina erfarenheter/kompetens.
    Det kan värka dyrt men man måste också tänka på att man får väldigt mycket gratis (kunskap etc.)

Kommentar

• Gäst

Tony; affären ligger i Stockholm, Bromma

Kommentar

• Bilbo
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 1159

Det var inte riktigt så det var menat tror jag. Det finns en affär som är både billig och bra och den ligger på ........... i Göteborg!
        // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Nyllet90
          Användare
          • October 2004
          • 1133

lite barnsligt... halva meningen med en akvarie förening är väl att man ska hitta bra och billiga akvarie affärer! vad är det då för mening om medlemarna pratar i gåtor?
          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

Herkules Zoo på Herkulesgatan i Göteborg är butiken jag menar. De ger ingen rabatt till NCS-medlemmar, men det behövs heller inte tycker jag. Bra sortiment, mycket välskötta akvarier, trevlig och kunnig personal och till sist ordentligt bra priser.

Det måste väl låta som reklam, det var åtminstone anledningen till att jag inte skrev namnet.
            Tony Englund

Kommentar

• Bilbo
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 1159

Jag misstänkte det var den du menade
              Men om akvarielagret får reklam genom första inlägget kan väl Herkules få det i ditt inlägg.
              // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Gäst

Ok Tony, missuppfattade dig!
                Akvarieleasing är också väldigt duktiga men som sagt Lagret är bredare samt en inställning till att alltid hjälpa till i mån av möjlighet. Ifall man har något projekt på gång så är de alltid hjälpsamma.

Kommentar

• deathdealer
                  Användare
                  • August 2004
                  • 1639

Härligt att se!
                  Service och bra kvalité KAN få kosta lite.....!!
                  Självklart (som vi talat om i många trådar), så är det alltid roligare om man finner priset mer tillalande, men i VISSA lägen är service och kunskap faktiskt värt ett par tior extra på priset!!

Deathdealer
                  "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                  "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• mrgreed
                    Användare
                    • July 2002
                    • 494

5*210 kr= 1050 kr Cichlasoma Festae storlek ca: 5 cm affär Akvarielagret

5*75 kr = 375 kr Cichlasoma Festae storlek ca: 5 cm affär Globefish
                    (nyligen inkommna)
                    Jag kan ju säga så här mycket att dem Festae som finns på Globefish ser minst lika fina i färgerna ut som dem på akvarielagret:-)
                    M.a.o vill man ha både kvalite och billigt pris när det gäller fiskar bör man nog överväga att ta ett besök till Globenområdet.
                    Som sagt kvalite och pris kan gå hand i hand.
                    Men visst det är ju upp till var och en om man vill bränna över tusen kronor istället för 375 kr för fiskar av samma kvalite.

Mvh
                    Danne

Kommentar

• Gäst

Nu är det så att jag inte främst tänker på fiskpriserna uatn det övriga främst det tekniska, där är Akverielagret jävligt bra!

Kommentar

• Zaphi
                        NCS Medlem
                        • July 2002
                        • 5395

citat:Ursprungligen skickat av Leopoldi
                        Nä det är absolut inget fel med det? Vart ligger den affären??
                        I ett företag är det massor av variabler som ligger till grund för prissättningen och jag vet inte varför folk har fått för sig att service och kvalitet skulle vara avgörande vad gäller prissättningen. Så är det inte alls.

I Göteborg är ciklider svinbilligt. Det finns massor med bra affärer som både sponsrar och inte sponsrar NCS som är hur bra som helst och där service- och kunskapsnivån är mycket, mycket svårslagen och utbudet osannolikt stort.
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Nyllet90
                          Användare
                          • October 2004
                          • 1133

Lyxigt ni har det då zaphi! Både prisvärda firrar och liseberg! men vi i örebro området måste ju ha sveriges bästa malawi utbud! eller?? tänker på aquarium malawi
                          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• Tony
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4594

Nyllet, det behöver inte vara sant då vi har en hel drös mer eller mindre ciklidinriktade butiker. De rariteter som dyker upp hos AM har vi väl inte lika lätt att få tag på kanske.

Tony Englund

Kommentar

• Zaphi
                              NCS Medlem
                              • July 2002
                              • 5395

AM är imponerande, det håller jag med om, även om ju priserna inte alltid är lika roliga
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• jennypet

akvarielagret har fina fiskar å så... men personalen på ex akvarieleasing tycker jag iaf är mycket trevligare.. mera service minded de är en helt annan känsla att komma in där än in på al.
                                på akvarielagret står de gärna å snackar med sina kompisar å visar nyinkoma fiskar.. å man får vänta länge innan nån behagar sig att ens märka att de är fler i butiken som kanske behöver hjälp eller så..

Kommentar

Arbetssätt...