Tips/pris på egen Räkmix

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

Halloj!

Gjorde en ny mix idag:

500 g räkor med skal
    500 g bladspenat(Findus, vår finaste)
    500 g ärtor
    3 dl spirulinaflingor(King brittish)
    3 dl artemiaflingor(King brittish)
    2 ekologiska bananer
    6 tsk Cyklop-Ezee

Notera: inget gelatin

Bladspenaten är väldigt fiberaktig så jag tror den blir kanon för Tropheusar och Petrochromisar. Den håller även ihop mixen väldigt bra. Detta är alltså en ren mix för troffar och petros. Om man håller sandciklider så kan jag rekommendera att köra i 500 g räkor till i mixen.

Mvh
    Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Lejonmarie: Jag kommer 2 mil ifrån dalagränsen. En by som heter Kopparberg - 2 mil utanför Grängesberg, 4 mil från Ludvika.

Kommentar

• anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

Hoppsan! Nu blev det snack om troffar igen... ajajaj
        Skämt å sido, denna räkmixtråd har blivit så allmän att det är dax att flytta den. Inte speciell CA om man säger så.
        Anders L

Kommentar

• Fredrik H.
          Användare
          • April 2002
          • 1884

Lejonmari: Jag gör mix på bara räkor och ärtor(ärter) inget annat, inte ens vatten för att det ska gå lättare att mixa och inget bindemedel.

Jag har däremot gjort mix med alla möjliga grejor i förut men eftersom jag inte ser eller märker någon skillnad så har jag givetvis slutat med det. Jag har ju trots allt 22 kar att mata om dagen så man måste försöka hålla kostnaderna på rimlig nivå.
          Fredrik H.
          Gratis konto på: www.cichlidtube.com
          www.cichlidgallery.org
          www.tropheini.com

Kommentar

• Mård
            Användare
            • February 2004
            • 285

Gjorde min första räkmix själv här om veckan. Läste runt lite först och satte sen igen med in handlandet. Tacka vet jag Willys...billigt och bra. Spirulinan fanns bara i jätte pack på min närmaste hälsokost. Så jag köpte något annat från något märke som hette Alg-Börjes (från hälsokost). Det bestod också av alger och innehåll spirulina för mer än hälften av priset....snål som man är.

Allt gick bra förutom att våran mixer var lite ring rostig. Min mix löses häller inte upp särskilt mycket och fiskarna verkatr digga den. Största misstaget jag begick var att sätta för tjocka bitar i påsarna så jag får ta fram hammaren när jag ska mata.....

Men både jag och katten tyckte det var kul
            Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

Kommentar

• nelson
              Användare
              • November 2002
              • 70

Hej Lejonmarie!

Säg inget till våra sambos för då får vi säkert börja baka hemma. Jag gör mixen i hemlighet.

Nelson
              Jag kan motstå allt utom frestelser
              "Oscar Wilde"

Kommentar

Arbetssätt...