BTN Filtermodul

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TH
    Användare
    • January 2004
    • 9

    BTN Filtermodul

    Har tenkt til å gå til anskaffelse av noen BTN moduler. Har søkt mye om de her på forumet og andre steder, men har allikevel noen spm.
    Som filter i akvariet har jeg tenkt å bruke filtermodul R.
    Blåsvamp og bioballer har jeg sett blitt brukt mye.
    Har lest at modulene ikke filtrerer like bra som utvendige filtere pga vannet alltid tar den veien det er minst motstand og modulene fordeler ikke vannet like bra som utvendige filtere? Noen erfaringer rundt dette? Lurer på om det er noen som har brukt keramikrør (lignende Eheim ehfimech) for å fordele vannet i en slik modul? Er det noe vits eller tar jeg bare bort plass unødvendig?
    Har en Aquaclear 802. Får jeg plass til denne inne i modulen?

    Mvh
    Torkel

  • Christer T

    #2
    Jag har en Aquaclear 802 i min modul. Det går bra men är inte gott om plats. Min 802 sitter ganska högt vilket gör att den trängs lite med den längsgående glaslisten på akvariet. Väljer man att sätta pumphuvudet längre ner så blir det bättre med plats men mindre filterrmaterial. Jag har tagit ut mina "blå-matt-kuber" en gång på 8 månader och att döma av hur skiten satt i kuberna så sprider sig vattnet nog ganska bra i modulen.

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      #3
      ****Ämnet flyttat från Övrigt****
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

        #4
        Själv har jag en Aquaclear 802 i en delad modul M:
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Christer T

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av Micke

          Själv har jag en Aquaclear 802 i en delad modul M:
          Micke, Vad ser du för fördelar med biobollar i botten jämfört med att bara ha filtermatta (kuber)?

          Kommentar

          Arbetssätt...