Belysning till växtkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper2
    Användare
    • October 2003
    • 49

    #16
    citat:Lite k2po4 i karet så försvinner prickalgerna snabbt.
    Det där talade vi inte om tidigare eller har jag missat något? Jag köpte KH2PO4.

    Vilka skilda funktioner har dessa två ämnen?

    En annan sak som kanske hör hemma under de andra trådarna men jag tar det här ändå; trivs fiskarna i ett PMDD gött akvarium eller sker växternas välbefinnande på bekostnad av fiskarnas?

    Kommentar

    • defdac
      Användare
      • April 2002
      • 865

      #17
      citat:
      En annan sak som kanske hör hemma under de andra trådarna men jag tar det här ändå; trivs fiskarna i ett PMDD gött akvarium eller sker växternas välbefinnande på bekostnad av fiskarnas?
      Jag har fått yngelvård på Scalare och Fjärilsciklider och jag göder mer än dom flesta. Faktum är att man kan se att en del firrar blir lite pilskare när det kommer ner nya friska mineralhalter - kanske påminner om regnperiod eller nått.

      Dessutom är nivåerna vi göder med så otroligt låga. I en normal fiskburk med lite halvtaskiga vattenbyten hovrar nitrathalten mellen 10 och 50 ppm och i en växtburk mellan nil och 10 ppm, dvs mineralnivåhoppen blir ofta större i era fiskburkar än i våra växtburkar. Vi ser till att hålla mineralnivåerna väldigt stabila för våra växters skull.
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      • tropfrog
        Användare
        • July 2003
        • 1833

        #18
        citat:citat:
        --------------------------------------------------------------------------------
        Lite k2po4 i karet så försvinner prickalgerna snabbt.
        --------------------------------------------------------------------------------



        Det där talade vi inte om tidigare eller har jag missat något? Jag köpte KH2PO4.
        Det var svar på Peter F,s inlägg. Så: Ja du har missat något.
        MVH
        Magnus

        Kommentar

        Arbetssätt...