If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Precis som Schull skriver här så var det inte något filtermaterial som används till bilens motordelar.
Jag tror dock inte att det riktigt går att jämföra med blå filtermatta som är vanligt filtermaterial nuförtiden. Det är väldigt bra...och jag tror också att det är det bästa alternativet.
Köp blå filtermatta...då är du säker på att det blir bra.
Bilmaterialen är inte tänkta för akvarier och fiskar och därmed är det heller inte garanterat med låga läckage av produktions- och materialkemikalier från dem.
Jag skulle inte köpa dem utan satsa på den vanligt förekommande blå mattan och 10 ppi. Som ovan länkat går det utmärkt att få den hemsänd i paket eller hämta på bussgods-terminalen. Filtermaterial och värmare var det enda jag lade krut på när jag drog igång mina baljor.
Jag tror verkligen det är värt pengarna att göra just det rätt från början!
NEJ. Titta närmare på ditt filter. Inlopp och utlopp ligger strax intill varandra om skiljs endast åt av korgarna. Det är korgen i en fluvalpump som gör att vattnet går igenom filtermaterialet.
Ta altså INTE bort korgarna för då har du inget annat än en bra cirkulationspump med totalt outnyttjat filtermaterial.
MVH
Magnus
OK! Då får den vara kvar. Hade för mig att jag läst om nån som gjort så...
Har hittat en leverantör av filtermatta men jag vågar inte säga om den är bra innan jag hunnit testa den. Får väl återkomma när jag vet. NCS kan väl skicka med sådan i nästa bonuspaket.
Om jag inte missminner mig igen...så var just den blå filtermattan först ämnad till bil. Men där kan jag ha fel. Jag tror Kjell Fohrman har koll på det.
Kommentar