Fryst foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tascha
    Användare
    • October 2002
    • 214

    Fryst foder

    I Ad Konings bok om Malawi Ciklider så rekomenderas att man med fördel kan mata [u]ALLA Malawi Ciklider med Cyclops, Mysis och Krill.
    Har kollat runt lite här på forumet men kan inte hitta något speciellt om detta.
    Är det någon som använder detta till sina Malawi Ciklider?
    Har för mig att jag provat Cyclops för nått år sedan och har jag inte helt fel för mig så blir det väldigt små partiklar av det när man slänger i det i karet.
    /Roger
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #2
    Cyclops använder jag mycket, framförallt till leptosomer men det passar bra till alla zooplanktonätare.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • MagnusL
      Användare
      • January 2004
      • 326

      #3
      Jag kör en hel del med mysis, köpte busfin sådan på a-lagret. Fiskarna blir så glada så, hitills inga prolem med magen på dom heller.
      Magnus Lovgren

      Kommentar

      • Tascha
        Användare
        • October 2002
        • 214

        #4
        Tinas Mysisen först?
        Ingen som kör med Krill?
        /Roger

        Kommentar

        • Tascha
          Användare
          • October 2002
          • 214

          #5
          Har precis varit och köpt Mysis.
          Undrar än en gång om den ska tinas innan eller ska man bara slänga i en bit?
          /Roger

          Kommentar

          • Micke Lövberg
            Användare
            • February 2004
            • 349

            #6
            Skölj Mysisen innan Ni slänger den i karet."Frysvattnet" som blir när man fryser in fodret blir som en "mjölk" i akvriet.Jag lägger fodret i en håv som jag håller under vattenkranen och spolar tills vattnet är klart.Har en tranperent burk under håven så ser jag när vattnet är klart.Verkar kanske omständigt när man läser men det är det inte.Gör man detta är Mysis ett foder som i princip inte skitar ner någonting alls.
            375L Malawi
            112L Tanganyika
            90L Tanganyikayngel
            45L Tanganyika

            Kommentar

            Arbetssätt...