Jaguarciklid 2005!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Roberto
    Användare
    • April 2005
    • 19

Hej
    Mina jaggor hade precis parat ut och haft sin första lek och allting var frid och fröjd. Men idag märkte jag att hanen fått problem med simblåsan, bakpartiet är som en kork...
    Någon som vet vad man kan göra?
    Det känns jäkligt bittert just nu eftersom jag spenderat 1 år på att dra upp dem och precis nu fått börja se deras lek-beteende m.m.

Kommentar

• Lundensis
      Användare
      • March 2004
      • 2262

Ursprungligen postat av Roberto
      Hej
      Mina jaggor hade precis parat ut och haft sin första lek och allting var frid och fröjd. Men idag märkte jag att hanen fått problem med simblåsan, bakpartiet är som en kork...
      Någon som vet vad man kan göra?
      Det känns jäkligt bittert just nu eftersom jag spenderat 1 år på att dra upp dem och precis nu fått börja se deras lek-beteende m.m.
      Ge honom lite lugn och ro så kommer han att repa sig.

Kommentar

• Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

Precis nu så leker dom igen och romkakan är bra mycket större än sist. Hanen är något ilsknare än förut och värre vart det när min siamespojke fick vara med och titta.

nu en bild på leken bakom skitig ruta :-)
        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

åsså tar vi en till, bara för att det är roligt! :-)
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• Wilhelm
            Användare
            • April 2002
            • 9122

Nån som kan räkna ynglen?
            mvh Wilhelm

Kommentar

• Midas_Tom
              Användare
              • March 2005
              • 809

nice!! hmm hur många yngel kan de va?
              //tom

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

Kommentar

• Lundensis
                Användare
                • March 2004
                • 2262

Ursprungligen postat av Wilhelm
                Nån som kan räkna ynglen?
                2361 st. Kolla själv får du se .

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

stämde visst!
                  mvh Wilhelm

Kommentar

• FI
                    Användare
                    • August 2002
                    • 3743

Jag är ju utan jaggor jag nu, sålde dem för ungefär en månad sedan, och det känns lika tomt nu som förra gången jag sålde jaggorna...
                    Men ska jag nu köra med jaggor igen så tar jag inga genvägar, då blir det att föda upp ungfiskar igen så att jag slipper alla problem med att fiskarna inte är vana med rummet och maten osv. Det känns ändå lite trist givetvis, jag tvivlar på att jag kommer hitta lika fina jaggor igen, men de var rejält stressade på slutet och då känns det fel att klamra sig fast vid dem bara för att de var fina.

Men nu börjar jakten på nya fina jaggor igen. Tillbaka till ruta ett alltså. Känns helt okej faktiskt, jag insåg nu sist att uppväxten är rätt kul även om det tar tid innan fiskarna blir de monster man drömmer om att de ska bli. Men den här gången ska jag inte riskera sneda käkar, en ensammen hane med en grupp honor får det blir, fram tills att hanen har valt partner.
                    Fredrik Isaksson
                    Bildarkivet

Kommentar

• bece
                      Användare
                      • September 2005
                      • 127

Ursprungligen postat av FI
                      Jag är ju utan jaggor jag nu, sålde dem för ungefär en månad sedan, och det känns lika tomt nu som förra gången jag sålde jaggorna...
                      Men ska jag nu köra med jaggor igen så tar jag inga genvägar, då blir det att föda upp ungfiskar igen så att jag slipper alla problem med att fiskarna inte är vana med rummet och maten osv. Det känns ändå lite trist givetvis, jag tvivlar på att jag kommer hitta lika fina jaggor igen, men de var rejält stressade på slutet och då känns det fel att klamra sig fast vid dem bara för att de var fina.

Men nu börjar jakten på nya fina jaggor igen. Tillbaka till ruta ett alltså. Känns helt okej faktiskt, jag insåg nu sist att uppväxten är rätt kul även om det tar tid innan fiskarna blir de monster man drömmer om att de ska bli. Men den här gången ska jag inte riskera sneda käkar, en ensammen hane med en grupp honor får det blir, fram tills att hanen har valt partner.
                      Tycker jag låter vetigt...inte fan kan du ju vara utan dessa super fiskar...föresten...han inte köpa dina jaggisar...rolle hade dom typ en timma sen var dom sålda...nåja har ju mitt *jänkar par* dom her jag aldrig bort...

ha de bra
                      Bara jag som var *cikliderna*....kul att vara igång igen []
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=149245
                      http://spaces.msn.com/berrac/

Kommentar

• FI
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3743

Ursprungligen postat av bece
                        föresten...han inte köpa dina jaggisar...rolle hade dom typ en timma sen var dom sålda...
                        Jo jag anade nästan att de skulle åka snabbt. Men det var nog lika bra, jag tror inte du hade blivit nöjd med dem, de var väldigt skygga på slutet och inte särskilt roliga alls. Och de käkade ju inte ens foderfisk. Hur kul är det egentligen med jaggor som inte käkar levande fisk? :/
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

Kommentar

• Alexander Ylipää
                          Användare
                          • October 2003
                          • 3615

Trist med dina storjaggor FI.

Nu har du ypperligt tillfälle att fixa fram RIKTIGT små jaggor. Har en kull från mitt par, vars hane har en enorm mun..hehe... de äldsta ynglen är cirka centimetern, men om du vill så får du gärna köpa några i den storleken Finns att beskådas i lokalen, både avkomma och avelsparet
                          Mvh Alex

Kommentar

• FI
                            Användare
                            • August 2002
                            • 3743

Alex: Jo fast jag ska inte stressa den här gången, jag tänkte ta chansen att prova på lite annat nu ett tag då karet inte är låst till nån favoritart, just nu har jag en lungfisk och jättegurami i jaguarkaret. En liten trimac går där också men det återstår att se om den blir mat.

Men jag borde ju ändå kika förbi i lokalen. Jag hade min sista tenta för den här terminen idag så nu ska jag förhoppningsvis få lite mer tid till annat ett tag.
                            Fredrik Isaksson
                            Bildarkivet

Kommentar

• Alexander Ylipää
                              Användare
                              • October 2003
                              • 3615

Lungt..de växer på..bara att höra av dig senare ifall du är sugen !

Du är så välkommen!
                              Mvh Alex

Kommentar

• Mr Green
                                Användare
                                • May 2005
                                • 39

Jaha då har man själv fått sin första Jaguar kull =)

Hyfsat aggresiva fiskarna är mot resten av invånarna i akvariumet=(
                                Ägare till ett CA 960 kar!

Kommentar

Arbetssätt...