super härligt fredrik...ojojoj va sugen man blir....
Jaguarciklid 2005!
Kollaps
X
-
Bara jag som var *cikliderna*....kul att vara igång igen []
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=149245
http://spaces.msn.com/berrac/ -
det är bara att hoppas att ens egna småttingar blir så där maffiga som dina Fredrik180 liter SA i väntan på den stora baljan
www.umea.akvarieforening.se
www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=509306
-
1:a bilden på min nya jaggahane (honan har jag inte fått en bra bild på än)Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
-
Senast redigerad av bece; 28 January 2006, 15:48.Bara jag som var *cikliderna*....kul att vara igång igen []
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=149245
http://spaces.msn.com/berrac/Kommentar
-
Ursprungligen postat av jinnarparen1:a bilden på min nya jaggahane (honan har jag inte fått en bra bild på än)
Stort grattis Rikard ta väl hand om dom!!kanon fina =)Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Micke JarhlStort grattis Rikard ta väl hand om dom!!kanon fina =)
Hoppas att det gick bra med synspilaparet, trots att de kanske var lite länge i spannarna. Det blir gärna så att har man besök och det är fisksnack som gäller så blir jag lite svår att få stopp på.Åter till CA
-
Ursprungligen postat av jinnarparen
Hoppas att det gick bra med synspilaparet, trots att de kanske var lite länge i spannarna. Det blir gärna så att har man besök och det är fisksnack som gäller så blir jag lite svår att få stopp på.
Jodå resan gick bra hem men min pearsei hane hade svårt att acceptera synspila paret så jag flyttade honom till 300L karet han får gå där en tid nu så att synspila paret kan acklimatisera sig i lugn och ro vill inte riskera något nu när jag äntligen har hittat ett fint par bilder kommer när dom är sig själva igen!Det var mitt sista inlägg här för jaggorna har jag inte längre ni får ursäkta att detta inlägg inte handlade om jaggor =)Tack för kaffet förresten Rikard!Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Motaguensehanen var ju tvungen att prova sin styrka mot den nya jaggahanen.
Så här såg det ut under större delen av kvällen.
Resultat: 1-1. De har nu varsin hörna av karet (3 m). Precis som jag ville ha det också, övriga fiskar (6 st) håller till i mitten av karet, i det stora röset, som jag nu har byggt (inspiration från Micke Jahrl).Senast redigerad av jinnarparen; 29 January 2006, 23:48.Åter till CA
-
Jaggahanen är 29 cm och motaguensehanen 27 cm.Senast redigerad av jinnarparen; 30 January 2006, 17:18.Åter till CA
-
Grymma bilder!
Nu är det nog bara en eller två dagar kvar tills mina jaggors parningsdans är igång och är spänd på om mariorna kommer att överleva.
Jaguarhanen har blivit lite aggresiv.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ja så tog det bara några dar när jag flyttat över jagga paret till 950:it så ligger det en fin liten rom hög i ena hörnan. Kommer väll ett antal hundra små knattar snart.
Hur många dagar brukar det ta innan det kläcks och blir frisimmande?3x200,480,960 SA&CAKommentar
-
Vilka superbra bilder Rickard!!! Fortsätt fota!;-)
//JockeMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
-
Vackert vackert! Jag kollade precis in bece's snyggingar i en annan tråd och här har jinnarparen nya fina jaggor också. Ruskigt kul att det börjar dyka upp riktigt fina exemplar nu. Svenska jaggor har uppenbarligen fått oförskämt mycket kritik, de är inte fula, vi har bara inte råkat stöta på de snyggare exemplaren förrän nu på senare tid.
Själv har jag inga bilder att bjuda på just nu men fiskarna mår prima och har fortfarande kvar ett par hundra yngel som de försvarar med stor beslutsamhet. Ynglen ser också ut att må bra, jag kör med smulat torrfoder två till tre gånger per dag och de tycks växa rätt hyfsat på detta. De är fortfarande pyttesmå givetvis men jag har inte haft problem med något plötsligt bortfall som i vanliga fall, de ser riktigt pigga ut hela bunten.
SOLO: Grattis till leken! Det brukar ta ca 3 dagar innan äggen kläcks och sedan ungefär en vecka innan ynglen är frisimmande.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
Kommentar