Ojda, far man ta med sig fiskespoet och ta nagra kast i ditt kar?
Jaguarciklid 2005!
Kollaps
X
-
-
FI: Ja han är 30+, han är mycket lugn och sansad nu för tiden. Uppvaktar frugan då och då, sen får han ett ryck ibland och äter upp någon akvarieinvånare. Sist var det en Doviihona på 11-12 cm som gick åt. (Hon var skadad)Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Jag lyckades fånga ett litet yngel på bild här, ännu en storögd och stunted liten krabat. Det tycks alltid bli så då jag försöker "odla" jaguarciklid. Men jag engagerar mig väl inte så mycket om jag ska vara ärlig.
Senast redigerad av FI; 26 November 2005, 14:30.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Ovanligt mkt blått i min hane? Eller sånt kanske avtar med åren? Han är ca 11-12cm.
Kommentar
-
Tjena! Färgerna håller i sig min bamse runt 27-28cm nu har åxo samma färg i fenorna har dock svårt att få det bra på bildMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Grymt snygg hane Laesk! Mönstret på fenorna äger! Och jag tror samma som Micke att de blå färgerna stannar kvar, jag tror det har med arvsanlag att göra. Min hane har iofs en annan färg på fenor och egentligen hela kroppen nu än då han var liten, men jag är efter lite diskussioner här hyfsat säker på att det har med stress att göra.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Bugar å bockar!
Märkt me att dom är rätt duktiga på att gräva, 15cm sand mot framrutanKommentar
-
Här är en bild på hanen nu då mönstret börjar framträda på allvar igen, det bleknar vid lekarna och då är det mest de större fläckarna som syns. Nu är han i alla fall i färd att välja vilken hona som ska få leka. Det är så det funkar. Honorna vill alla leka och hanen verkar nästan dra lott om vem som ska få leka. Märklig situation. Med det funkar, fortfarande inget bråk alls och de går fortfarande i samma lilla 375a, så det är bara att tacka och ta emot.
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Vackert Fredrik!
Själv har man frisimmande yngel nuKommentar
-
-
Ah de är kul =)) .. jupps första leken!Kommentar
-
Jag köpte mig en tidig julklapp idag, jag snubblade över ett riktigt maffigt jaggapar och kunde bara inte gå hem utan dem. Hanen är väl uppskattningsvis 26cm och honan 22cm, och de är verkligen grova, hanen måste vara 6cm tvärs över huvudet, ser ut som ett riktigt monster vid sidan om mina små honor.
Riktigt skoj i alla fall, honan är fortfarande lite blek men hanen ser redan bra ut och verkar trivas rätt bra trots flytten, simmar majestätiskt runt och äger karet.
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
FI : Kul ! att du är tillbaka på ruta ett så att säga, med det menar jag att du är synonym med jaguarer och jaguarlekar här på forumet. Nu har du ett maffigt par som åtminstone jag ser fram emot att läsa om dess förehavanden, precis som förut ; ) .
Mvh JariKommentar
-
jarinen: Jo det känns faktiskt som att börja om lite för mig också, eller i alla fall som att fortsätta där jag sålde mitt förra stora par ungefär, de här är ungefär i samma storlek och viktklass. Hanen kan nog vara snäppet värre t.o.m. Grov utan dess like, måste ha gått på rejäl Hikarisdiet.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
wow...satan i gatan...nu mår man se...nu ska du inte fresta mej med så där maffigt par....nåja FI...får mina dovii snart....då jäklar..
ha en bra helg... []Senast redigerad av bece; 10 December 2005, 00:18.Bara jag som var *cikliderna*....kul att vara igång igen []
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=149245
http://spaces.msn.com/berrac/Kommentar
Kommentar