Ursprungligen postat av Daniel Odell
Crenicichla-tråd 2005
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Jag har alltid tyckt att fiskar runt 15cm är coola och kommer nog alltid att göra. Det kanske ändrar sig (hoppas det).Mvh
RobinKommentar
-
Crenicichla lepidota
Så här ser hanen ut efter 6 veckor hos mig.
Han har inte blivit så värst mycket längre (känns det som) men nog är han biffigare||||Kommentar
-
Kan meddela att C. marmorata och Pakistanbotia inte bör hållas tillsammans
Ingen bra bild, men det var en ganska underhållande jakt. Sunkigt foto men så blir det ibland!// Magnus ArvidssonKommentar
-
ajdå, Den där ser ut att ha ungefär samma färg och form som min dominanta. Den växer riktigt bra.
Undrar när yngeldräkten försvinner.Kommentar
-
Hej!
Någon som har ett förslag på en dvärgcrenicichla som inte är allt för aggressiv och kan gå med blåciklider i ett 300 l kar?
MVH
NicklasKommentar
-
Hej nicklas
regani torde vara en passande crenicichla
||||Kommentar
-
Ok, tack för tipset! De är ju ganska snygga också, så dem ska jag titta närmare på.
/NicklasKommentar
-
Stämmer det där 'mildly aggressive'? Är det jämfört med, säg, palett eller prinsessa, eller jämfört med en vuxen Red Devil-hane som vuxit upp som ensam petfish? Det lilla jag sett av dvärggäddor var närmare 'psychotic homicidal maniacs' än 'mildy aggressive'...Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mike_NorenStämmer det där 'mildly aggressive'? Är det jämfört med, säg, palett eller prinsessa, eller jämfört med en vuxen Red Devil-hane som vuxit upp som ensam petfish? Det lilla jag sett av dvärggäddor var närmare 'psychotic homicidal maniacs' än 'mildy aggressive'...
i ett 700 l?Och vilken art tro?
Kunde vara intressant och prova.
Tacksam för tips.
HåkanKommentar
-
R.i.p.
Den skygga lepidota honan som haft svårt att hävda sig vid utfodringen mötte sitt öde för några dagar sen. Trots försök att mata där hon höll till/tryckte så fick hon inte i sig tillräckligt för att växa ikapp med hanen. Hon magrade och blev till slut slukad av en hungrig Oscar.||||Kommentar
-
Ursprungligen postat av MuhniHur skulle gäddorna passa med jaguar,salvini och rivulatus
i ett 700 l?Och vilken art tro?
Kunde vara intressant och prova.
Tacksam för tips.
Håkan
Just därför de är olika i form, är nog en anledning att crenicichla funkar bra med CA. Min teori i alla fall...
Crenicichlor ä monster som små, men blir lugnare som större. Gäller väl ciklider allmänt kanske.Anders LKommentar
-
max längd?
Har läst en hel del om crenicichlor på sistone, framförallt om lepidota som jag själv har, det är en sak jag undrar över, längden på lepidota uppges oftast som max 20-25cm.
Har dock hittat uppgifter som säger att den kan bli upp till 35cm, är det någon på forumet som hållit denna ciklid och fått upp den till vuxen ålder och kan bekräfta eller dementera dessa uppgifter, hur stor blir den i det vilda är det 20-25 cm i det vilda och uppåt 35 i fångenskap?||||Kommentar
-
Jag har mycket svart att tro att en "akta" C.lepidota hane blir mera an max. 25cm.
Och detta oavsett om vi pratar om C.lepidota eller andra liknande arter inom saxatilis gruppen.
FelipeFelipeKommentar
Kommentar