Snickelisnack... en hane är det uppenbart, syns ju direkt. Sen ser den rätt liten ut, typ 20-25 cm. Alltså ung
Crenicichla-tråd 2005
Kollaps
X
-
-
Xingu1 byter ju inte fran "handrakt" till hondrakt forran de ar over 25. Kikar man noga pa bilden sa ser det ju ut som om det borjar fargas om till vit i ryggen och rosa pa buken (borjar den inte fa lite omfang). Fast bilder ar hopplosa nar det galler detta.Senast redigerad av Ola Svensson; 15 February 2006, 19:08.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonXingu1 byter ju inte fran "handrakt" till hondrakt forran de ar over 25. Kikar man noga pa bilden sa ser det ju ut som om det borjar fargas om till vit i ryggen och rosa pa buken (borjar den inte fa lite omfang). Fast bilder ar hopplosa nar det galler detta.
Du kan ju tom få en att tvivla på sina egna fiskar tillslut :-)
Nåja, kan vi nöja oss med att säga att den är ung i alla fall.Anders LKommentar
-
-
-
Ursprungligen postat av marcuspajpJag kom hem från Åleds igår med ett par marmorata. yay!Mvh AlexKommentar
-
De är runt 13-15 nånstans. De hävdar sig bra i karet redan från start trots mycket större medinvånare som poffar och ormhuvuden.Kommentar
-
Kommentar
-
Hur går det med ditt marmorata par Marcus? mina håller ihop nästan hela tiden och har inte bråkat som jag trodde,alla ciklidgäddor jag haft förut slog ihjäl varandra redan första veckan .... hoppas att jag fick ett par .Kommentar
-
Mina håller också ihop. Enligt vad jag har läst så ska lugubris-gäddor stimma tills yngelfärgen försvinner och de blir tråkigt bruna och slår ihjäl varandra. Sen om man orkar med dem under den perioden så blir de fina och man har förhoppningsvis mer än en kvar som kan bilda par.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Mina menesezi stimmade tills hanfargen forsvan (runt 10). Honorna avecklade hanfarg. Jag har sett X1 stimma till drygt 20 sa det blir ratt spannande att se kon.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
C.sp"Orange" tillhör lugubris-gruppen (tror jag) och mina slog ihjäl varandra redan vid 10cm storleken ,marmorata är jätte lugna jämfört med de .Kommentar
-
Jag var i Åled idag och köpte 4 st Marmorata, verkar faktiskt vara en riktig höjdare. De är lite blyga nu i början, men matglada, en av dem åt faktiskt pellets som råkade åka in i påsen medans jag koppade dem. En föraning på vad som komma skall kanske// Magnus ArvidssonKommentar
Kommentar