Det har strulat till sig med dem p.g.a frakten så det blir inge av, föröker fokuser på de befintliga o resten av firrarna som jag hämtade igår!
Crenicichla-tråd 2005
Kollaps
X
-
-
-
Jag har fortfarande inte sett tillstymmelse till lekbeteende hos dvärg-gäddorna jag håller åt Jon, och har börjat fundera över varför.
Det uppenbara är att en hona är hyperdominant, och har helt tryckt ner de två hanarna i skorna. Så fort de visar sig får de pisk. Vad tror ni, är det rimligt att tänka sig att honan inte accepterar toffliga hanar?
De här hanarna är rätt små, mindre än honan, men nästan säkert könsmogna.
Den hyperdominanta honan är stor och tjock och fin, med pärlemorskimmer på buken och håller ett fint revir med flera grottor. Hon skulle nog leka rätt snabbt om allt annat stämde - men är det hanarna som inte stämmer, eller miljön, eller väntar hon på regnperiod?Kommentar
-
-
Ja den är nog inte lätt att få tag på men posse lyckades ju få hem Crenicichla jegui och cf.jegui så omöjligt är det inte .
Det gäller att ha bra kontakt med en butik så att du själv kan kolla listor och så ska du en massa tur.VF// MatsKommentar
-
-
-
VF: vill bara tala om att jag ljög idag, nyss tittade den lilla Johanna-hanen fram ur jättestubben
Han var inte uppäten!Anders LKommentar
-
Härligt han kanske blir en stilig man tillslut.
förövrigt så mår menrambon utmärkt ganska kaxig faktiskt.VF// MatsKommentar
-
Nu käkar mina C. Jegui skalade räkor utan problem, skönt o slippa hålla på med levandefoder!
Det verkar soma att en veckas svält funkar...Kommentar
-
-
-
Det är cf.jegui som bestämmer helt och hållet för han ser dom andra som mat ) När jag ger räkor så ligger han bara där och tittar när räkbitarna far förbi munnen . Men jag är envisare än han så vi får se vem som vinner. Han har förövrigt tagit en av skräpfiskarna.VF// MatsKommentar
-
Du skulle haft kvar motaguensen så att det blivit lite mera stök, det funkar hos mig iallafall, jeguina blir som tunnor av alla räkor!Kommentar
-
Är ute efter Cichla dom kommer passa bra i min nya burk.
Du kanske kan hålla ögonen uppe på hobby om du är där?VF// MatsKommentar
Kommentar