Hej anli, vad är detta för tetror?;ser ut som mina stanniolbarber med turbofena.
Crenicichla-tråd 2005
Kollaps
X
-
-
Charming fenix eller Fei feng: Semaprochilodus taeniurus
Prefekt sällskap till stora centralare!
Lugna fast ultrasnabba och tåliga.Anders LKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av anli
Jag droppade i 6 st hyfsat stora och feta sorgmanteltetror i går, och johanna-honan gled fram... stod stilla och tittade lystet. men gjorde inget, bara verkade vara väldigt intresserad. I morse var magen VÄLDIGT rund :-).
Måste ta en sväng till Akvariehobby och se vad det finns för billig fisk med lite size, lite dyrt i längden förstås. Får köpa en snik-whisky till mig själv så går det på ett ut!Kommentar
-
Charming fenix eller Fei feng: Semaprochilodus taeniurus
Prefekt sällskap till stora centralare!
Lugna fast ultrasnabba och tåliga.Kommentar
-
-
Min cf,jegui har ätit två foderfiskar men verkar inte bry sig om räkor alls.Ska strunta att ge foderfisk några veckor för att se om den tar dött.Tveksamt om den gör det.Jaså posse du lurar på att skaffa en till Crenicichla burk?Passar ju bra för att Erling pratade om att ta hem en låda med obestämmda crenicichla kan ju behövas några burkar då)VF// MatsKommentar
-
"VF"
Ja men jag tänker inte köpa några fler gäddor nu!
Jag har mina två Jegui o det andra paret ska komma på tisdag så det får räcka!!
Varken plats, tid el ork finns!
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Orppo
Anli e detta Vegeterianer?
tror ja de.Anders LKommentar
-
Yes! Johanna honan smakade på pilgrimsmusslan i kväll och åt några småbitar! Hon verkar väldigt intresserad av musslorna... smakar på större bitar och spottar ut
Så det finns hopp. Tack för tipset Hutti!Anders LKommentar
-
Jag testade idag att mata mina Jegui med Zophobaslarver med lyckat resultat!
Nackdelen med detta foder äår väl att det är tämligen fett, o skalet är svårsmält men samtidigt äter väl de flesta rovfiskar i naturen tjock larver som dimper ner i vattnet!
Antagligen inget bra basfoder men billigt o det funkar!!Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av posse
Jag testade idag att mata mina Jegui med Zophobaslarver med lyckat resultat!Anders LKommentar
-
Zophopas används som foder till ödlor bla dom ser ut som förvuxna mjölmaskar finns nog på dom flesta zoobutiker, brukar kosta runt 1kr/st. Se till att knipa av huvudet innan du matar då dom har ganska kraftiga käkar. Har haft mkt reptiler innan men slutade med detta då akvarieintresset tog överhand.1475L amerika
2*112L yngel
150L som jag ej bestämt ännu kom gärna med förslag
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=344738Kommentar
-
Yes! Johanna honan smakade på pilgrimsmusslan i kväll och åt några småbitar! Hon verkar väldigt intresserad av musslorna... smakar på större bitar och spottar ut
Så det finns hopp. Tack för tipset Hutti!Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av hutti
Så det finns hopp. Tack för tipset Hutti!
Tom den lille hanen jag fick av VF har överlevt och han försöker flörta med jättedamen... kan tänkas att han blir mat, vi får se!
Hane nr 2 är mindre och får ätta upp sig till hyfsad size innan han får hoppa i.
Jag skall lägga i mindre bitar av pilgrimsmusslan i kväll, provar med det ett tag innan jag tar räkskjärtarna.Anders LKommentar
-
Kommentar