Ciklidbladet 1/2005

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Det skulle kunna medsändas tillsammans med årets sista nummer av Ciklidbladet med ett medföljande informationsblad om hur man fyller i och om man använder internetbetalning istället.

På det viset slipper NCS ett extra utskick (om det är en kostnadsfråga).

Kommentar

• Leopoldi
      Användare
      • February 2004
      • 1082

citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson

Som Micke skrev ovan så skickas inga inbetalningskort ut till medlemmar.
      Undrar om det var ett så smart beslut????.....

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Smart eller inte...jag tror att det krävs en del extra arbete och ger en del extra utgifter för föreningen vilket skall vägas upp med hur medlemmarna betalar in sina medlemsavgifter. Flertalet kanske gör det via internet eller vet hur de skall göra...

Kommentar

• Leopoldi
          Användare
          • February 2004
          • 1082

Ok....jag kommer att betala hur som helst men det finns ju en risk att antalet medlemmar minskar eller inte ökar lika mycket. Men det kanske man har kalkylerat med?

Kommentar

• Johan
            Användare
            • August 2002
            • 3029

citat:Ursprungligen skickat av Micke

citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

Ett utskick kommer att ske i början av nästa år till alla som är medlemmar 2004 men ju fler som betalar innan dess bättre.
            Det hade jag missat, men eftersom det nu bara är en dryg månad kvar till att CB 1 kommer ut är det säkrast att betala in nu om man vill komma med i ordinarie utskick.
            det ska ju vara ett utskick står det ju, står det olika på olika ställen el?

för att slippa separat utskick kunde man lagt in det i senaste bladet.

Kommentar

• Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

NCS är precis på gång att skicka ut en påminnelse till alla som varit medlemmar under 2004, just då vi sett att många inte betalt för 2005 ännu (endast något 100-tal hittills) och då riskerar att missa utskicket av CB1 som kommer i februari, varför utskick av CB2 skulle innebära ännu mer jobb, då vi även får skicka ut CB1 samtidigt.

CB1 också viktig info om Ciklidstämman, samt förslag till nya stadgar, så det är av stor vikt att så många medlemmar som möjligt få del av den.

Påminnelse med inbetalningskort är således på väg. Medlemsansvarig Mikael Mayer är i startgroparna.....
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Micke
                Användare
                • April 2002
                • 9579

citat:Alla medlemmar är som tidigare sagt inte aktiva här och kanske inte ens har internet hemma. det är faktiskt vanligare än vad vi tror.
                Det går väl bra att betala utan inyernet också? Post- och bankgironummer står i Ciklidbladet.

citat:
                för att slippa separat utskick kunde man lagt in det i senaste bladet.
                Rent tekniskt funkar inte det eftersom CB trycks och plastas in i Tjeckien. Däremot var det tänkt att inbetalningskort skulle följt med utskicket av bonuserbjudandet men tyvärr kom det inte med av någon anledningen som jag inte känner till.
                Mikael kommer istället att skicka ut inbetalningskort under veckan.
                Det är bråttom att betala om man vill ha CB 1 med ordinarie utskick runt den 20:e februari.

Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Hank
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1321

citat:NCS är precis på gång att skicka ut en påminnelse till alla som varit medlemmar under 2004, just då vi sett att många inte betalt för 2005 ännu (endast något 100-tal hittills)
                  Det är väl konstaterat att det bara är ett litet antal av medlemmarna som är aktiva på nätet, typ dom hundra som har betalat, eller...
                  /#378 Hank
                  Zoonen:
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

NCS medlemsbilder:
                  http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Njae...det stämmer nog inte riktigt. Januari är en skitmånad när December varit "Big Spender" för många...

Jag vet också ett antal personer som inte är online speciellt ofta, men som ändå betalat in medlemsavgiften för 2005...i December.

Kommentar

• Tommy K
                      Användare
                      • May 2002
                      • 309

Micke - det går att trycka inbetalningskortet direkt i tidningen. Då slipper man ibladningsproblemet. Bara att klippa ut.
                      Det ställs dock vissa krav på tryckeriet för att de ska få tillstånd att trycka inbetalningskortet direkt i tidningen. Jag tycker att det tryckeri som trycker Ciklidbladet verkar kompetenta så rent tekniskt borde det inte vara några problem. Att det ligger utomlands kanske kan ställa till det...

Kommentar

• Joakim Draktoft
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 7334

Bra point Tommy !!!

Joakim Draktoft
                        f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Med tanke av att NCS ökat medlemskap år 2004 så torde detta inte vara en sånt jättestort hinder.

Informationen finns ju i Ciklidbladet. Det känns dock som om man "missar" en del potentiella medlemmar pga den lilla reklam som jag ser på t ex Zoobutikerna...den är nästan obefintlig.

Om jag som nykläckt akvarist vill hålla på med Ciklider...hur får jag då reda på denna hemsajt för NCS...och hur får jag reda på föreningen överhuvudtaget?

För min egen del så hittade jag hit någon gång 2000/01 genom surfande på nätet...jag hade inte sett något om denna förening på någon Zoobutik.

Kommentar

• Mikael
                            Användare
                            • April 2002
                            • 347

Information är inte lätt... Vi försöker reda ut det en gång för alla:
                            • från och med det år bonuserbjudandet infördes har påminnelse och postgiroblankett följt med bonusutskicket = medlemstillströmmningen har varit god under dec-jan
                            • 2004 missade vi av olika anledningar att få med påminnelsen = medlemstillströmmningen har därför varit mindre god under dec-jan detta årsskifte
                            • ett separat utskick med påminnelse om medlemskap 2005 skickas i slutet av denna vecka = förhoppningsvis massa nygamla medlemmar som följer med till ännu ett år NCS
                            • på något sätt kommer vi att lösa denna problematik (?) inför kommande år = samma misstag ska inte upprepas

Som lite extra info kan jag meddela att tillströmningen av medlemmar redan har ökat och att fördelningen är blandad av såväl helt nya medlemmar som en hel del gamla rävar och även en del ciklid.se folk.

/Mikael Mayer
                            Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Micke
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Tommy K

Micke - det går att trycka inbetalningskortet direkt i tidningen.
                              På den tiden jag inte betalade via internet så såg jag alltid till att ha tomma inbetalningskort hemma. Då är det bara att fylla i post-/eller bangironummer som finns på både ciklid.se och i Ciklidbladet.
                              Jag förstår inte riktigt varför man måste ha förifyllda blanketter.

Att trycka blanketten i CB tycker jag skulle vara synd eftersom man då måste klippa sönder tidningen.

Som sagt tidigare så var det ett misstag att det inte kom med i bonusutskicket i december. Nu har vi dragit lärdom av detta misstag.

Kommentar

• Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson

Informationen finns ju i Ciklidbladet. Det känns dock som om man "missar" en del potentiella medlemmar pga den lilla reklam som jag ser på t ex Zoobutikerna...den är nästan obefintlig.
                                Det är uppenbart att jag måste ta med en bunt "idolposters" till dig när vi ses på stämman. Då kan du sätta upp den i butikerna i ditt hemområde. Jag tycker jag ser postern i alla butiker jag besöker.

Kommentar

Arbetssätt...